Opel vsází na nový diesel a funkce infotainmentu, bude to stačit na oživení prodejů?
Opel Insignia sice přesluhuje, ale to neznamená, že jí Opel nedopřeje nejmodernější diesel a novinky v infotainmentu, zvlášť pokud se jí nedaří oslovovat zákazníky jako dřív a její prodeje stabilně klesají.
Nový turbodiesel o objemu 1,6 litru nahradí doposud nabízený dvoulitr. S výkonem 100 kW zvládá zrychlit na 100 km/h během 10,9 sekund a kombinovaně spálí jen 3,8 litru motorové nafty na 100 km.
Slabší, „entry“ varianta disponuje 88 kW a zvládá zrychlení na 100 kilometrů v hodině za 11,9 sekundy. Spotřeba se papírově drží těsně pod čtyřmi litry, tedy na hodnotě 3,9 litru na 100 km.
Kromě nové 1,6 CDTI dostává Insignia nový navigační systém Navi 900, IntelliLink a systém Apple CarPlay, který známe už z jiných automobilů. Tento doping má pomoci Insignii překlenout období čekání na novou generaci. Uvidíme, jak se tento tah Opelu povede.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?