Z minulosti jsme zvyklí, že stáje F1 se často angažovali ve výrobě vozů pro silniční provoz. Stačí si vzpomenout na slavný McLaren F1 nebo Renaul Williams Clio. Podle slov šéfa Infinity Red Bull Racing se možná rakouská stáj mezi tyto výrobce již brzy připojí.
Pokud patříte mezi fandy motorsportu a pravidelně sledujete dění kolem formule 1 jistě víte, jaké trápení prožívá stáj Infinity Red Bull Racing poslední dvě sezóny. Možná i proto by inženýři rádi unikly alespoň myšlenkami do jiného světa. A je dost možné, že to bude svět civilních aut. Šéf stáje, Christina Horner, totiž potvrdil v rozhovoru pro britský AutoCar, že je opravdu možné, že závodní stáj z Milton Keys opravdu postaví vůz pro silniční provoz.
Pokud je tomu skutečně tak, pravděpodobně by se jednalo o reálnou verzi konceptu, který Red Bull navrhl pro závodní hru Gran Turismo 6. Tento návrh nesl označení X2014 a dokázal zajet slavnou Nord Slaife za 3 minuty a 38 vteřin. Samozřejmě se jedná o čas zajetý ve hře Gran Turismo.
Je také velice pravděpodobné, že by se na výrobě značně podílela japonská automobilka Infinity, která je hlavním sponzorem závodního týmu. Oba subjekty již několikrát v minulosti spojili své síly i mimo závodiště. Stačí si vzpomenout na vůz Infinity FX Sebastian Vettel Version.
Je tedy otázkou, zda se i Infinity Red Bull Racing vydá cestou, jako kdysi McLaren se svým vozem F1.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.