Z minulosti jsme zvyklí, že stáje F1 se často angažovali ve výrobě vozů pro silniční provoz. Stačí si vzpomenout na slavný McLaren F1 nebo Renaul Williams Clio. Podle slov šéfa Infinity Red Bull Racing se možná rakouská stáj mezi tyto výrobce již brzy připojí.
Pokud patříte mezi fandy motorsportu a pravidelně sledujete dění kolem formule 1 jistě víte, jaké trápení prožívá stáj Infinity Red Bull Racing poslední dvě sezóny. Možná i proto by inženýři rádi unikly alespoň myšlenkami do jiného světa. A je dost možné, že to bude svět civilních aut. Šéf stáje, Christina Horner, totiž potvrdil v rozhovoru pro britský AutoCar, že je opravdu možné, že závodní stáj z Milton Keys opravdu postaví vůz pro silniční provoz.
Pokud je tomu skutečně tak, pravděpodobně by se jednalo o reálnou verzi konceptu, který Red Bull navrhl pro závodní hru Gran Turismo 6. Tento návrh nesl označení X2014 a dokázal zajet slavnou Nord Slaife za 3 minuty a 38 vteřin. Samozřejmě se jedná o čas zajetý ve hře Gran Turismo.
Je také velice pravděpodobné, že by se na výrobě značně podílela japonská automobilka Infinity, která je hlavním sponzorem závodního týmu. Oba subjekty již několikrát v minulosti spojili své síly i mimo závodiště. Stačí si vzpomenout na vůz Infinity FX Sebastian Vettel Version.
Je tedy otázkou, zda se i Infinity Red Bull Racing vydá cestou, jako kdysi McLaren se svým vozem F1.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.