Z minulosti jsme zvyklí, že stáje F1 se často angažovali ve výrobě vozů pro silniční provoz. Stačí si vzpomenout na slavný McLaren F1 nebo Renaul Williams Clio. Podle slov šéfa Infinity Red Bull Racing se možná rakouská stáj mezi tyto výrobce již brzy připojí.
Pokud patříte mezi fandy motorsportu a pravidelně sledujete dění kolem formule 1 jistě víte, jaké trápení prožívá stáj Infinity Red Bull Racing poslední dvě sezóny. Možná i proto by inženýři rádi unikly alespoň myšlenkami do jiného světa. A je dost možné, že to bude svět civilních aut. Šéf stáje, Christina Horner, totiž potvrdil v rozhovoru pro britský AutoCar, že je opravdu možné, že závodní stáj z Milton Keys opravdu postaví vůz pro silniční provoz.
Pokud je tomu skutečně tak, pravděpodobně by se jednalo o reálnou verzi konceptu, který Red Bull navrhl pro závodní hru Gran Turismo 6. Tento návrh nesl označení X2014 a dokázal zajet slavnou Nord Slaife za 3 minuty a 38 vteřin. Samozřejmě se jedná o čas zajetý ve hře Gran Turismo.
Je také velice pravděpodobné, že by se na výrobě značně podílela japonská automobilka Infinity, která je hlavním sponzorem závodního týmu. Oba subjekty již několikrát v minulosti spojili své síly i mimo závodiště. Stačí si vzpomenout na vůz Infinity FX Sebastian Vettel Version.
Je tedy otázkou, zda se i Infinity Red Bull Racing vydá cestou, jako kdysi McLaren se svým vozem F1.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?