První supersport z 3D tiskárny! Akceleruje rychleji než LaFerrari!

Blade od společnosti Divergent Microfactories je prvním supersportem pocházející z 3D tiskárny
Blade od společnosti Divergent Microfactories je prvním supersportem pocházející z 3D tiskárny, foto: Divergent Microfactories
ar3 30. června 2015 20:00
Sdílej:

Doby, kdy 3D tiskárny patřily pouze do sci-fi jsou již dávno pryč. Tato technologie je již dlouhou dobu součástí moderního průmyslu a to i automobilového. Není proto divu, že jsme se nyní dočkali i prvního supersportu, který je kompletně vyroben z dílů pocházející z 3D tiskárny.

Není tomu dávno, co jsme vám přinesli článek o tom, že Ford zahájil prodej modelů svých vozů pro 3D tiskárny. Tímto krokem chtěl americký výrobce automobilů poukázat na fakt, že technologie 3D tisku se stává stále více součástí automobilového průmyslu. Jako příklad jsme uváděli výfukový systém nového Koeniggsegu, který je kompletně vytvořen z titanu za pomoci 3D tiskárny.

Kevin Czinger a jeho americká firmička Divergent Microfactories bere tento nápad opravdu vážně a přichází s naprosto revoluční technikou, jak postavit superauto. Využívá totiž díly výhradně z hliníku a uhlíkových vláken, které jsou navíc vyrobeny právě pomocí technologie 3D tisku. To dovoluje snížení jak hmotnosti tak i vynaložených finančních a energetických zdrojů.

Základem vozu je šasi postavené z uhlíkových nosníků, které jsou pospojovány hliníkovými částmi. Výrobce tvrdí, že díky použití této techniky bylo dosaženo redukce až 90% hmotnosti oproti tradičnímu šasi. Karoserie vozu je tvořena lehkými kompozity. Zatím se počítá, v zájmu nízké hmotnosti, pouze s jednosedadlovou verzí vozu. Díky všem těmto úsporným opatřením váha Bladu nepřekračuje hodnotu 1 400 liber, čili 635 kilogramů!

Tento jedinečný vůz je poháněný motorem, jehož původ je nám záhadou. Za to ale víme, že se jedná o přeplňovaný čtyřválec s výkonem 700 koní! A takový výkon už dokáže s autem vážící 600 kilogramů solidně zamávat. Není se proto čemu divit, když výrobce tvrdí hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h sotva překročí 2 sekundy.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.