První supersport z 3D tiskárny! Akceleruje rychleji než LaFerrari!

Blade od společnosti Divergent Microfactories je prvním supersportem pocházející z 3D tiskárny
Blade od společnosti Divergent Microfactories je prvním supersportem pocházející z 3D tiskárny, foto: Divergent Microfactories
ar3 30. června 2015 20:00
Sdílej:

Doby, kdy 3D tiskárny patřily pouze do sci-fi jsou již dávno pryč. Tato technologie je již dlouhou dobu součástí moderního průmyslu a to i automobilového. Není proto divu, že jsme se nyní dočkali i prvního supersportu, který je kompletně vyroben z dílů pocházející z 3D tiskárny.

Není tomu dávno, co jsme vám přinesli článek o tom, že Ford zahájil prodej modelů svých vozů pro 3D tiskárny. Tímto krokem chtěl americký výrobce automobilů poukázat na fakt, že technologie 3D tisku se stává stále více součástí automobilového průmyslu. Jako příklad jsme uváděli výfukový systém nového Koeniggsegu, který je kompletně vytvořen z titanu za pomoci 3D tiskárny.

Kevin Czinger a jeho americká firmička Divergent Microfactories bere tento nápad opravdu vážně a přichází s naprosto revoluční technikou, jak postavit superauto. Využívá totiž díly výhradně z hliníku a uhlíkových vláken, které jsou navíc vyrobeny právě pomocí technologie 3D tisku. To dovoluje snížení jak hmotnosti tak i vynaložených finančních a energetických zdrojů.

Základem vozu je šasi postavené z uhlíkových nosníků, které jsou pospojovány hliníkovými částmi. Výrobce tvrdí, že díky použití této techniky bylo dosaženo redukce až 90% hmotnosti oproti tradičnímu šasi. Karoserie vozu je tvořena lehkými kompozity. Zatím se počítá, v zájmu nízké hmotnosti, pouze s jednosedadlovou verzí vozu. Díky všem těmto úsporným opatřením váha Bladu nepřekračuje hodnotu 1 400 liber, čili 635 kilogramů!

Tento jedinečný vůz je poháněný motorem, jehož původ je nám záhadou. Za to ale víme, že se jedná o přeplňovaný čtyřválec s výkonem 700 koní! A takový výkon už dokáže s autem vážící 600 kilogramů solidně zamávat. Není se proto čemu divit, když výrobce tvrdí hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h sotva překročí 2 sekundy.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.