Hodna dohání konkurenci dvacet minut po dvanácté. Až nyní chystá svůj malý crossover a stále ještě na bázi konceptu.
V Indonésii na Auto Show Honda konečně představí svou představu o crossoveru. Nazvala ho prozatím BR-V a jako koncept bude odrážet úmysly Hondy, jak se prosadit v nejrychleji rostoucím segmentu.
Už několikrát jsem zmiňoval, že kdo dnes nemá crossover, zbytečně přichází o zákazníky. Doba chce auta, která nejsou tím čím se tváří, chce auta, která na oko plní funkci levnějších a lépe jezdících kombíků a hatchbacků, chtějí styl, který je vlastně bez hlubší myšlenky.
Je kupodivu, že Honda až nyní pracuje na prototypech a konceptech crossoverů. Mazda i Nissan už své zástupce mají (CX-3 a Juke). Zatím se ví jen to, že BR-V bude především zaměřený na asijský trh a jeho derivát pro Evropu, bude mít mírné odlišnosti. Pod kapotu se podívá atmosférická 1,5 spalující benzín a bude posílat své „sportovní“ koně na přední kola. Víc zatím nevíme.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?