Hyundai oficiálně odtajnila nové malé SUV Creta. Předobraz ix25 zatím míří do Indie.
Hyundai posiluje svou pozici nejen v Evropě a USA, ale také v Indii, právě poslední jmenovanou zemi poctila premiérou malého SUV Creta. Jedná se o předzvěst ix25 a doplní nabídku modelů o poslední dobou oblíbený crossover.
Základní motor 1,6 Dual VTVT s výkonem 90 kW se samozřejmě do Evropy nedostane. Méně utopická myšlenka na příchod do evropy by byla 1,6 CRDI s výkonem 94 kW, tedy obdobný motor, který známe například z i30. Všechny motory mají šestistupňovou přímo řazenou převodovku a automat o stejném počtu stupňů bude nabízen výhradně se vznětovou 1,6 CRDI.
Z výbavy zmíním LED diody v předních světlometech, 17-ti palcová litá kola, start stop, šest airbagů automatickou klimatizaci nebo elektricky ovládaná okna.
V Evropě bude muset Creta, respektive její derivát ix25, bojovat se zavedenou konkurencí. Renault Capture, Peugeot 2008, nebo Citroen C4 Cactus nedají Hyundai nic zadarmo, pokud si to Hyundai uvědomuje, příjde se skutečně dobrým autem, pokud ne, nemáme se na co těšit...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?