Hyundai oficiálně odtajnila nové malé SUV Creta. Předobraz ix25 zatím míří do Indie.
Hyundai posiluje svou pozici nejen v Evropě a USA, ale také v Indii, právě poslední jmenovanou zemi poctila premiérou malého SUV Creta. Jedná se o předzvěst ix25 a doplní nabídku modelů o poslední dobou oblíbený crossover.
Základní motor 1,6 Dual VTVT s výkonem 90 kW se samozřejmě do Evropy nedostane. Méně utopická myšlenka na příchod do evropy by byla 1,6 CRDI s výkonem 94 kW, tedy obdobný motor, který známe například z i30. Všechny motory mají šestistupňovou přímo řazenou převodovku a automat o stejném počtu stupňů bude nabízen výhradně se vznětovou 1,6 CRDI.
Z výbavy zmíním LED diody v předních světlometech, 17-ti palcová litá kola, start stop, šest airbagů automatickou klimatizaci nebo elektricky ovládaná okna.
V Evropě bude muset Creta, respektive její derivát ix25, bojovat se zavedenou konkurencí. Renault Capture, Peugeot 2008, nebo Citroen C4 Cactus nedají Hyundai nic zadarmo, pokud si to Hyundai uvědomuje, příjde se skutečně dobrým autem, pokud ne, nemáme se na co těšit...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.