Hyundai oficiálně odtajnila nové malé SUV Creta. Předobraz ix25 zatím míří do Indie.
Hyundai posiluje svou pozici nejen v Evropě a USA, ale také v Indii, právě poslední jmenovanou zemi poctila premiérou malého SUV Creta. Jedná se o předzvěst ix25 a doplní nabídku modelů o poslední dobou oblíbený crossover.
Základní motor 1,6 Dual VTVT s výkonem 90 kW se samozřejmě do Evropy nedostane. Méně utopická myšlenka na příchod do evropy by byla 1,6 CRDI s výkonem 94 kW, tedy obdobný motor, který známe například z i30. Všechny motory mají šestistupňovou přímo řazenou převodovku a automat o stejném počtu stupňů bude nabízen výhradně se vznětovou 1,6 CRDI.
Z výbavy zmíním LED diody v předních světlometech, 17-ti palcová litá kola, start stop, šest airbagů automatickou klimatizaci nebo elektricky ovládaná okna.
V Evropě bude muset Creta, respektive její derivát ix25, bojovat se zavedenou konkurencí. Renault Capture, Peugeot 2008, nebo Citroen C4 Cactus nedají Hyundai nic zadarmo, pokud si to Hyundai uvědomuje, příjde se skutečně dobrým autem, pokud ne, nemáme se na co těšit...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?