Nejmenší z nabídky Porsche úpěnlivě volá po nástupci. Marketing ale musí ještě stůj co stůj prodávat Boxster dokud to jen jde. Řešení je nasnadě, nová exkluzivní výbava pár prodejů zajistí.
Sportovní roadster je především pro mnoho zákazníků stylové auto. Výrazná červená barva, velká 19-ti palcová kola, černý interiér a naoko sportovní volant potažený Alcantarou. To jsou první důležité prvky, které exkluzivní paket pro Boxster S můžete pořídit u prodejců Porsche.
Dalšími „vylepšeními“ jsou na první pohled funkční díly, tedy nový zadní difuzor, výraznější a nový zadní spoiler a přední „lízátko“. Zda tyto „funkční“ díly vygenerují nějaký přítlak nám Porsche neřeklo, doufejme však, že ano.
Aby vše bylo kompletní, zmíním ještě „stylové“ červené pozadí budíků, včetně stopek, Alcantarou potaženou hlavici řadící páky automatu PDK, nebo červeně lakovaný klíč od vozu. Motor je pod kapotou bezezměn. Tedy klasický plochý šestiválec o objemu 3,4 litru, který vygeneruje 232 kW a 360 Nm. Stovku umí Boxster S pokořit za solidních pět vteřin, takže dynamikou vystačí kde komu. Maximálně umí uhánět skoro 280 km/h a přitom spotřebuje papírově jen 9,0 litru naturalu 98 na 100 km.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.