Modelová nabídka řady IS se rozrostla o další verzi, kterou včera představil výrobce Lexus. Jedná se o provedení IS 200t a do prodeje dorazí letos v září.
Lexus IS 200t je vybaven přeplňovaným 2,0-litrovým čtyřválcovým motorem, který vyvíjí 245 koní a 350 Nm točivého momentu. Je připojen k osmistupňové převodovce Sport Direct Shift, což mu umožňuje zrychlení z 0 do 100 km / h za 7 sekund. Nejvyšší maximální rychlost pak činí 230 km / h a výrobce slibuje průměrnou spotřebu 7.0L / 100km.
Samotný Lexus zatím víc o nové verzi sedanu IS neprozradil, zatím je jisté jen to, že v základu vůz vyjede na 17 palcových kolech. Za příplatek pak budete moci mít o palec větší disky. Verze IS 200t bude také nabízena výhradně jen s pohonem zadních kol.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.