Kia Cee'd patří mezi jeden nejoblíbenějších vozů nižší střední třídy. Na trhu je již od roku 2006, kdy spatřila světlo světa v továrně ve slovenské Žilině. Nyní přichází omlazení současné generace, které se dotýká především technické stránky vozu.
Při prvním pohledu vám dojde, že na exteriéru vozu prakticky nedošlo k žádným změnám. Tedy vlastně došlo, ale jedná se pouze o drobné kosmetické úpravy a není se čemu divit. Proč přeci něco měnit, když to stále vypadá skvěle.
Zato v interiéru již nastaly mnohem výraznější změny. Za zmínku stojí nové použité materiály a dekory, jako je například chromovaný proužek kolem výdechů klimatizace a panelu přístrojů. Sice je to na první pohled drobná změna, ale vůz na vás působí najednou mnohem hodnotněji. Určitě si také všimnete asimetrických tvarů, které veškeré ovládací prvky centralizují směrem k řidiči.
Největší novinky se ale udály v použité technice. Vůz je nyní dostupný se zcela novým tříválcovým motorem 1.0 T-GDI, který produkuje výkon 120 koňských sil. V nabídce zůstává i nadále oblíbené motory 1.6 CRDI, 1.6 GDI a 1.4 MPI.
Nejsilnější model vybavený motorem 1.6 CRDI může být navíc vybaven i zcela novou dvouspojkovou, sedmistupňovou převodovkou.
Změnám neunikla ani ostrá verze GT. Ta je nyní dle slov tvůrců mnohem dynamičtější. Verze s motorem 1.6 T-GDI je navíc vybavena zvukovým generátorem, který má řidiči přinést kvalitnější řidičský zážitek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.