Kia Cee'd patří mezi jeden nejoblíbenějších vozů nižší střední třídy. Na trhu je již od roku 2006, kdy spatřila světlo světa v továrně ve slovenské Žilině. Nyní přichází omlazení současné generace, které se dotýká především technické stránky vozu.
Při prvním pohledu vám dojde, že na exteriéru vozu prakticky nedošlo k žádným změnám. Tedy vlastně došlo, ale jedná se pouze o drobné kosmetické úpravy a není se čemu divit. Proč přeci něco měnit, když to stále vypadá skvěle.
Zato v interiéru již nastaly mnohem výraznější změny. Za zmínku stojí nové použité materiály a dekory, jako je například chromovaný proužek kolem výdechů klimatizace a panelu přístrojů. Sice je to na první pohled drobná změna, ale vůz na vás působí najednou mnohem hodnotněji. Určitě si také všimnete asimetrických tvarů, které veškeré ovládací prvky centralizují směrem k řidiči.
Největší novinky se ale udály v použité technice. Vůz je nyní dostupný se zcela novým tříválcovým motorem 1.0 T-GDI, který produkuje výkon 120 koňských sil. V nabídce zůstává i nadále oblíbené motory 1.6 CRDI, 1.6 GDI a 1.4 MPI.
Nejsilnější model vybavený motorem 1.6 CRDI může být navíc vybaven i zcela novou dvouspojkovou, sedmistupňovou převodovkou.
Změnám neunikla ani ostrá verze GT. Ta je nyní dle slov tvůrců mnohem dynamičtější. Verze s motorem 1.6 T-GDI je navíc vybavena zvukovým generátorem, který má řidiči přinést kvalitnější řidičský zážitek.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.