Kia Cee'd přichází s faceliftem a novou technikou

Kia Cee'd sice prošla faceliftem, exteriéru se ale příliš nedotkl.
Kia Cee'd sice prošla faceliftem, exteriéru se ale příliš nedotkl., foto: Kia Motors
ar3 26. června 2015 17:07
Sdílej:

Kia Cee'd patří mezi jeden nejoblíbenějších vozů nižší střední třídy. Na trhu je již od roku 2006, kdy spatřila světlo světa v továrně ve slovenské Žilině. Nyní přichází omlazení současné generace, které se dotýká především technické stránky vozu.

Při prvním pohledu vám dojde, že na exteriéru vozu prakticky nedošlo k žádným změnám. Tedy vlastně došlo, ale jedná se pouze o drobné kosmetické úpravy a není se čemu divit. Proč přeci něco měnit, když to stále vypadá skvěle.

Zato v interiéru již nastaly mnohem výraznější změny. Za zmínku stojí nové použité materiály a dekory, jako je například chromovaný proužek kolem výdechů klimatizace a panelu přístrojů. Sice je to na první pohled drobná změna, ale vůz na vás působí najednou mnohem hodnotněji. Určitě si také všimnete asimetrických tvarů, které veškeré ovládací prvky centralizují směrem k řidiči.

Největší novinky se ale udály v použité technice. Vůz je nyní dostupný se zcela novým tříválcovým motorem 1.0 T-GDI, který produkuje výkon 120 koňských sil. V nabídce zůstává i nadále oblíbené motory 1.6 CRDI, 1.6 GDI a 1.4 MPI.

Nejsilnější model vybavený motorem 1.6 CRDI může být navíc vybaven i zcela novou dvouspojkovou, sedmistupňovou převodovkou.

Změnám neunikla ani ostrá verze GT. Ta je nyní dle slov tvůrců mnohem dynamičtější. Verze s motorem 1.6 T-GDI je navíc vybavena zvukovým generátorem, který má řidiči přinést kvalitnější řidičský zážitek.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?