Švýcarsko je neutrální a do značné míry i dosti konzervativní země. To samé se dá říci i o jeho obyvatelích. Jenže jak se říká výjimka potvrzuje pravidlo a i zde jednu takovou výjimku můžeme naleznout. Zaměstnanci tuningové společnosti Mansory jsou totiž všelico, jen ne konzervativní a jejich poslední výtvor to jen potvrzuje. Jedná se o úpravu Porsche Cayenne Turbo a Cayenne Turbo S. Extrémní úpravy designu a různé brutální body kity nás od Mansory již nepřekvapí. To se ale nedá říci o kiu určený pro zvýšení výkonu vozu. Jedná se totiž jen o titěrnou krabičku, která dovede neuvěřitelné zázraky. Díky přepracování softwaru dokázala společnost Mansory z motoru Cayenne Turbo vymáčknout až 570 koní, což je o 50 více než standardní verze. U Cayenne Turbo S s powerboxem dosahuje výkonu až 620 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?