Při příležitosti oslav 105. výročí založení automobilky Alfa Romeo se představil dlouho očekávaný model se jménem Giulia.
Zcela nový model střední třídy se chce zaměřit na tvrdou konkurenci z Německa, takže typický trojlístek Audi, BMW a Mercedes bude mít rovnocenného soupeře. Kromě klasického provedení Giulie představila Alfa Romeo i vrcholnou verzi Quadrifoglio Verde (QV). Ta má pod kapotou dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec s výkonem 510 koní, jehož dárcem bylo Maserati Ghibli S Q4. S tímto motorem Giulia QV zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, což je o dvě desetiny rychlejší než současné BMW M3! Alfě Romeo Giulia nechybí ani slavné tlačítko DNA, jenž mění jízdní dovednosti auta samotného.
Tlačítko nabízí k dispozici čtyři režimy: Dynamic, Natural, Advanced Efficient a Racing. Každý z nich přenáší různým způsobem výkon na zadní nápravu skrze zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu. Samotný výkon by však nebyl tak efektivní, kdyby výrobce nevyužil spoustu dílů z hliníku. Naopak z uhlíkových vláken je vyrobena hnací hřídel, kapota a nebo střecha. Ve výsledku tak tady máme žhavě vypadajícího Itala, co se umí na silnici pěkně odvázat.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?