Při příležitosti oslav 105. výročí založení automobilky Alfa Romeo se představil dlouho očekávaný model se jménem Giulia.
Zcela nový model střední třídy se chce zaměřit na tvrdou konkurenci z Německa, takže typický trojlístek Audi, BMW a Mercedes bude mít rovnocenného soupeře. Kromě klasického provedení Giulie představila Alfa Romeo i vrcholnou verzi Quadrifoglio Verde (QV). Ta má pod kapotou dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec s výkonem 510 koní, jehož dárcem bylo Maserati Ghibli S Q4. S tímto motorem Giulia QV zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, což je o dvě desetiny rychlejší než současné BMW M3! Alfě Romeo Giulia nechybí ani slavné tlačítko DNA, jenž mění jízdní dovednosti auta samotného.
Tlačítko nabízí k dispozici čtyři režimy: Dynamic, Natural, Advanced Efficient a Racing. Každý z nich přenáší různým způsobem výkon na zadní nápravu skrze zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu. Samotný výkon by však nebyl tak efektivní, kdyby výrobce nevyužil spoustu dílů z hliníku. Naopak z uhlíkových vláken je vyrobena hnací hřídel, kapota a nebo střecha. Ve výsledku tak tady máme žhavě vypadajícího Itala, co se umí na silnici pěkně odvázat.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?