Při příležitosti oslav 105. výročí založení automobilky Alfa Romeo se představil dlouho očekávaný model se jménem Giulia.
Zcela nový model střední třídy se chce zaměřit na tvrdou konkurenci z Německa, takže typický trojlístek Audi, BMW a Mercedes bude mít rovnocenného soupeře. Kromě klasického provedení Giulie představila Alfa Romeo i vrcholnou verzi Quadrifoglio Verde (QV). Ta má pod kapotou dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec s výkonem 510 koní, jehož dárcem bylo Maserati Ghibli S Q4. S tímto motorem Giulia QV zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, což je o dvě desetiny rychlejší než současné BMW M3! Alfě Romeo Giulia nechybí ani slavné tlačítko DNA, jenž mění jízdní dovednosti auta samotného.
Tlačítko nabízí k dispozici čtyři režimy: Dynamic, Natural, Advanced Efficient a Racing. Každý z nich přenáší různým způsobem výkon na zadní nápravu skrze zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu. Samotný výkon by však nebyl tak efektivní, kdyby výrobce nevyužil spoustu dílů z hliníku. Naopak z uhlíkových vláken je vyrobena hnací hřídel, kapota a nebo střecha. Ve výsledku tak tady máme žhavě vypadajícího Itala, co se umí na silnici pěkně odvázat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.