Nové Mini Clubman je vlastně v základu kombík klasického hatchmacku od Mini. Oficiálně se představí pravděpodobně na Frakfurtském autosalonu, již nyní si ale můžeme prohlédnout jeho fotografie.
Doby kdy slovo Mini označovalo malé věci jsou již dávno pryč. To je patrné již při prvním pohledu na nové Mini Clubman. Konkrétní rozměry sice ještě vysloveny nebyly, ale předpokládá se, že bude tato novinka rozměrově velice podobná se studií, která byla automobilkou představena v loňském roce. Nový Clubman by měl tedy měřit na délku 4223mm, na šířku 1844 mm a 1450 na výšku.
Podvozkově by měl být tento kombík identický se svými hatchbackovými bratry a motorizace se předpokládá stejný trend.
Po designové stránce vůz navazuje na své kolegy a jediné čím vyčnívá z řady a to doslova je jeho délka, která mně osobně ke slovu Mini vůbec nesedí.
To čím na sebe Clubman jistě upozorní u každého supermarketu je řešení dveří kufru. Ta se skládájí ze dvou protichůdných křídel a Clubman je tak technicky vzato vozem se šesticí dveří.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?