Škoda Superb, Hyundai i20 a Fiat Panda Cross. To jsou poslední modely, které prošly bezpečnostními zkouškami společnosti Euro Ncap. Nás Čechy bude ale nejvíce zajímat první zmíněný vůz. Jak se s těmito testy tedy Superb vypořádal?
Jednoduše řečeno na výbornou, Superb následoval tradiční škodováckou pověst bezpečných vozů a ze tří uvedených vozů dopadl nejlépe. Tím si vysloužil pět hvězd bezpečnosti, stejně jako jeho předchůdce. Za zmínku určitě stojí i fakt, že další dva testované vozy, Panda Cross a i20, získali 3 a 4 hvězdy.
Superb obstál na výbornou takřka ve všech ohledech testu. Jak dospělí tak děti jsou v Superbu chráněni naprosto dostatečně a nebylo zapomenuto ani na chodce, kteří by mohli být vozem sraženi.
Testování se uskotečnilo na Superbu ve verzi liftback s dvoulitrovým dieslovým motorem. Vůz disponoval sedmi airbagy a s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?