Britský výrobce exklusivních vozů Aston Martin dnes odhalil podobu nového luxusního „gétéčka“ DB9 GT.
Aston Martin DB9 je na trhu již pěknou řádku let a vypadá to, že bude již brzy nahrazen novinkou DB11, o které jsme vás nedávno informovali. DB9 to ale ještě nevzdává a dnes byla odhalena nové verze – DB9 GT. Na živo se pak poprvé ukáže na stánku Aston Martinu v průběhu Festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Pod jeho dlouhou kapotou se ukrývá šestilitrový motor V12 s výkonem přesahující 540 koní. Z nuly na sto vůz zrychlí za 4,5 vteřiny a maximální rychlost se vyšplhala až na hodnotu 295 km/h. To znamená, že ačkoli DB9 GT má k dispozici o 30 koní více než standardní DB9 hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h se snížila o pouhých 0,1 sekundy. Přitom jsou na tom obě verze po hmotnostní stránce takřka stejně.
Designově se vůz příliš neliší od své předlohy. Jedinými změnami jsou „odznáčky“ GT a drobné změny v oblasti nárazníku, difuzoru a světlometů. Výraznější změnou jsou snad jedině nová 20“ kola.
Je dosti pravděpodobné, nebo spíše jisté, že se jedná o poslední verzi vozu DB9 před příchodem jejích nástupce. Touto verzí se tak výrobce rozloučil s touto modlou a my se již těšíme, čím vším nás překvapí dlouho očekávaný příští model.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.