Britský výrobce exklusivních vozů Aston Martin dnes odhalil podobu nového luxusního „gétéčka“ DB9 GT.
Aston Martin DB9 je na trhu již pěknou řádku let a vypadá to, že bude již brzy nahrazen novinkou DB11, o které jsme vás nedávno informovali. DB9 to ale ještě nevzdává a dnes byla odhalena nové verze – DB9 GT. Na živo se pak poprvé ukáže na stánku Aston Martinu v průběhu Festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Pod jeho dlouhou kapotou se ukrývá šestilitrový motor V12 s výkonem přesahující 540 koní. Z nuly na sto vůz zrychlí za 4,5 vteřiny a maximální rychlost se vyšplhala až na hodnotu 295 km/h. To znamená, že ačkoli DB9 GT má k dispozici o 30 koní více než standardní DB9 hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h se snížila o pouhých 0,1 sekundy. Přitom jsou na tom obě verze po hmotnostní stránce takřka stejně.
Designově se vůz příliš neliší od své předlohy. Jedinými změnami jsou „odznáčky“ GT a drobné změny v oblasti nárazníku, difuzoru a světlometů. Výraznější změnou jsou snad jedině nová 20“ kola.
Je dosti pravděpodobné, nebo spíše jisté, že se jedná o poslední verzi vozu DB9 před příchodem jejích nástupce. Touto verzí se tak výrobce rozloučil s touto modlou a my se již těšíme, čím vším nás překvapí dlouho očekávaný příští model.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?