Land Rover Defender je na světě již od roku 1947. Nyní se dočkal dvoumiliontého vyrobeného vozu a automobilka toto jubileum náležitě oslavila.
Málokterý vůz se může pochlubit tím, že se vyrábí již od roku 1948. Jedním z těch, které takové štěstí mají je Land Rover Defender. Již při svém příchodu definoval měřítka pro segment teréních vozů a to se mu daří po celých dlouhých 67 let. Za tuto řádku let se stal jedním z nejoblíbenějším offroadem.
A není tomu dávno, co se Defender dočkal svého jubilejního dvou miliontého vyrobeného vozu. Tuto událost pojala automobilka Land Rover velice slavnostně. Vůz se sériovým číslem 2 000 000 nebyl postaven obyčejnými dělníky, ale celebritami. Land Rover sezval televizní moderátory, automobilové závodníky, a další slavné osobnosti, které kdy měli s Defenderem dočinění. Tyto osobnosti se osobně podíleli na stavbě tohoto jedinečného vozu.
Ten poputuje 16. prosince do slavné aukční síně Bonhams. Výtěžek z této aukce poputuje na podporu Mezinárodní federace společnosti Červeného kříže a Červeného půlměsíce a nadace Born Free.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.