Impreza a hybrid, jdou ta slova vůbec k sobě? Podle vedení Subaru ano a tak si od začátku července budou moci japonští zákazníci koupit rallyovou legendu s hybridní pohonnou jednotkou.
Legenda rally a sen mnoha chlapců a vlastně i mužů. Tak se dá přesně vystihnout Subaru Impreza. Jen málokoho by ale napadlo, že auto typu jako je Impreza bude někdy ve svém hnacím ústrojí využívat hybridní technologii.
Ale to bychom byli na omylu. Od 10. července si totiž japonští zákazníci Subaru budou moci pořídit Imprezu právě s hybridní pohonnou jednotkou.
Ta se skládá z benzínového dvoulitru a elektromotoru, který je zakomponován do systému převodovky. Ten čerpá elektrickou energii z baterií. Samozřejmostí je, že vůz využívá pro Subaru typický systém pohonu všech kol AWD a nový bezpečnostní systém EyeSight. Ten byl pro tento model přepracován, aby řidiči dopomáhal minimalizovat spotřebu paliva. Při ekonomické jízdě by měl být vůz schopný na jeden litr paliva ujet až 20 km.
Subaru si klade za cíl prodat alespoň 500 kusů Imprezy Hybrid každý měsíc. Její cena se pohybuje kolem dvou a půl milion jenů, což je v přepočtu zhruba půl milionu korun.
Jak jsme již zmínili, tento model bude k mání pouze v Japonsku. Zda-li se dostane do Evropy a zbytku světa je zatím ve hvězdách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.