Impreza a hybrid, jdou ta slova vůbec k sobě? Podle vedení Subaru ano a tak si od začátku července budou moci japonští zákazníci koupit rallyovou legendu s hybridní pohonnou jednotkou.
Legenda rally a sen mnoha chlapců a vlastně i mužů. Tak se dá přesně vystihnout Subaru Impreza. Jen málokoho by ale napadlo, že auto typu jako je Impreza bude někdy ve svém hnacím ústrojí využívat hybridní technologii.
Ale to bychom byli na omylu. Od 10. července si totiž japonští zákazníci Subaru budou moci pořídit Imprezu právě s hybridní pohonnou jednotkou.
Ta se skládá z benzínového dvoulitru a elektromotoru, který je zakomponován do systému převodovky. Ten čerpá elektrickou energii z baterií. Samozřejmostí je, že vůz využívá pro Subaru typický systém pohonu všech kol AWD a nový bezpečnostní systém EyeSight. Ten byl pro tento model přepracován, aby řidiči dopomáhal minimalizovat spotřebu paliva. Při ekonomické jízdě by měl být vůz schopný na jeden litr paliva ujet až 20 km.
Subaru si klade za cíl prodat alespoň 500 kusů Imprezy Hybrid každý měsíc. Její cena se pohybuje kolem dvou a půl milion jenů, což je v přepočtu zhruba půl milionu korun.
Jak jsme již zmínili, tento model bude k mání pouze v Japonsku. Zda-li se dostane do Evropy a zbytku světa je zatím ve hvězdách.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?