Pro argentinský autosalon v Buenos Aires si Renault připravil opravdu žhavou novinku - ostrou verzi Sandera, které my Evropané známe pod značkou Dacia.
Renault Sport je divizí automobilky Renault, která se zabývá úpravou klasických sériových vozů na vozy s označením RS, Cup a Trophy. Nyní si tato divize pohrála s malým hatchbackem od Dacie, které je jak známo, součástí Renaultí rodinky.
Jejich výtvor nese označení Renault Sandero RS 2.0. Jedná se o nízkorozpočtový, ostrý mini hatchback s výkonem 145 koní. Ten je produkován dvoulitrovým motorem a skrze šestistupňovou manuální převodovku posílán na přední kola. Podvozek je také kompletně přepracován. K vozu nyní patří i stabilizační systém ESC, vylepšený systém řízení a brzd.
Vůz byl představen na Buenos Aires Motor Show a z Jižní Ameriky se ani stěhovat nebude. To je totiž trh, pro který byl tento vůz vytvořen. Do prodeje by se v Argentině měl dostat již začátkem roku 2016.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?