Lehčí výkonnější, úspornější a modernější. Nové GLC půjde po krku Audi Q5 a BMW X3.
Po dlouhých sedmi letech se GLK dočkalo nástupce. Ten již nese nové označení, které má zlepšit orientaci zákazníků v modelové nabídce. Nové GLC je lehčí, větší, úspornější a výkonnější, prostě přesně takové, jaké jsme jej očekávali.
Hranaté GLK je už dávno minulostí. Mercedes nyní láká na oblé tvary a výrazné linky. Všechny designové prvky známe například z GLE Coupé, nebo z nového GLE tedy dříve ML.
GLC standardně nabízí selektivně pasivní tlumiče Agility Control, které reagují na změnu povrchu. Za příplatek bude k dispozici i vzduchový podvozek Airmatic, který umožní manipulovat se světlou výškou. Tu půjde snížit o 15 mm a zvýšit dokonce o 50 mm.
Zatím se hovoří o dvou agregátech. Prvním je dobře známý vznětový čtyřválec o objemu 2,1 litru a výkonu 125 kW (verze GLC 220d) silnější alternativa nese označení GLC 250d, která disponuje 150 kW výkonu.
Další v nabídce bude hybridní ústrojí. Pluq-in hybrid s označením 350e bude spojovat dvoulitrový turbomotor o výkonu 155 kW a elektromotor s výkonem 85kW. Jeho spotřeba se bude pohybovat někde okolo 2,5 litru na 100 km. Vrcholem nabídky bude GLC 450 AMG s výkonem okolo 270 kW.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.