Lehčí výkonnější, úspornější a modernější. Nové GLC půjde po krku Audi Q5 a BMW X3.
Po dlouhých sedmi letech se GLK dočkalo nástupce. Ten již nese nové označení, které má zlepšit orientaci zákazníků v modelové nabídce. Nové GLC je lehčí, větší, úspornější a výkonnější, prostě přesně takové, jaké jsme jej očekávali.
Hranaté GLK je už dávno minulostí. Mercedes nyní láká na oblé tvary a výrazné linky. Všechny designové prvky známe například z GLE Coupé, nebo z nového GLE tedy dříve ML.
GLC standardně nabízí selektivně pasivní tlumiče Agility Control, které reagují na změnu povrchu. Za příplatek bude k dispozici i vzduchový podvozek Airmatic, který umožní manipulovat se světlou výškou. Tu půjde snížit o 15 mm a zvýšit dokonce o 50 mm.
Zatím se hovoří o dvou agregátech. Prvním je dobře známý vznětový čtyřválec o objemu 2,1 litru a výkonu 125 kW (verze GLC 220d) silnější alternativa nese označení GLC 250d, která disponuje 150 kW výkonu.
Další v nabídce bude hybridní ústrojí. Pluq-in hybrid s označením 350e bude spojovat dvoulitrový turbomotor o výkonu 155 kW a elektromotor s výkonem 85kW. Jeho spotřeba se bude pohybovat někde okolo 2,5 litru na 100 km. Vrcholem nabídky bude GLC 450 AMG s výkonem okolo 270 kW.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?