Zdá se, že se v poslední době zejména daří americkému, automobilovému průmyslu a výrobě lehkých, dvoumístných sportovních vozů. Svůj první závěr vyvozuji z informací, že spousta světových automobilek (včetně Aston Martin) staví v USA své továrny nebo tento krok alespoň zvažují. Druhý závěr dedukuji z množství nově představených vozů tohoto segmentu. Stačí si vzpomenout na nedávno ohlášený Lotus 3-Eleven, Elemental RP1, Quantum GP700 nebo českou Pragu R1R. Ale co vznikne, pokud se oba tyto trendy spojí?
Správná odpověď je, Bestie! Přesně tak se totiž jmenuje nový sportovní vůz od americké společnosti Rezvani.
Zrozen pro trať, designován pro cestu. Tak popisuje sám výrobce tuto novinku. A podle toho, co zatím o Beast víme, je tomu skutečně pravda.
Design vozu je jednoduše úžasný. Je svěží, originální a dosti osobitý. Při delším pozorování jsou jasně patrné i funkční prvky, které jsou tak dobře zakomponovány do celkového designu, že je člověk nejprve bere jako okrasný prvek. Na mysli mám zejména difuzory, které tento úchvatný design doslova podtrhují.
Dost možná by se dalo říci, že interiér je opakem exteriéru. Nesnaží se nijak zamaskovat, že se šetřilo na váze. Vlastně se tím chlubí. Důkazem jsou kompozitová sedadla, která asi neposkytnou nejpohodlnější posezení při dlouhých cestách.
Technická stránka vozu je snad ještě zajímavější, než ta vizuální. O úsporách hmotnosti v interiéru již byla řeč a asi není potřeba zmiňovat, že vůz je z drtivé většiny tvořen uhlíkovými vlákny a hliníkem. Díky tomu vůz váží pouhých 750 kg, takže si asi dokážete představit, jaké následky bude mít, když do auta o hmotnosti labutího pírka vložíte 2,4 litrový motor s kompresorem a turbem o výkonu 500 koní.
Tato zadokolka zrychlí z 0 na 100 km/h pod magické 3 sekundy a maximální rychlost vozu je 265 km/h.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?