500 koní a 750 kg, to je nová Bestie od Rezvani

ar3, 17. června 2015, 13:13 Google+

Zdá se, že se v poslední době zejména daří americkému, automobilovému průmyslu a výrobě lehkých, dvoumístných sportovních vozů. Svůj první závěr vyvozuji z informací, že spousta světových automobilek (včetně Aston Martin) staví v USA své továrny nebo tento krok alespoň zvažují. Druhý závěr dedukuji z množství nově představených vozů tohoto segmentu. Stačí si vzpomenout na nedávno ohlášený Lotus 3-Eleven, Elemental RP1, Quantum GP700 nebo českou Pragu R1R. Ale co vznikne, pokud se oba tyto trendy spojí?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Osobitý design je plný drobných detailů a funkčních prvků, které působí pozitivně na aerodynamickou stránku vozu.

Osobitý design je plný drobných detailů a funkčních prvků, které působí pozitivně na aerodynamickou stránku vozu. | foto: Rezvani

Sdílejte článek

Správná odpověď je, Bestie! Přesně tak se totiž jmenuje nový sportovní vůz od americké společnosti Rezvani.

Zrozen pro trať, designován pro cestu. Tak popisuje sám výrobce tuto novinku. A podle toho, co zatím o Beast víme, je tomu skutečně pravda.

Design vozu je jednoduše úžasný. Je svěží, originální a dosti osobitý. Při delším pozorování jsou jasně patrné i funkční prvky, které jsou tak dobře zakomponovány do celkového designu, že je člověk nejprve bere jako okrasný prvek. Na mysli mám zejména difuzory, které tento úchvatný design doslova podtrhují.

img-responsive

Při pohledu na záď vozu si určitě všimnete nahoru vyvedené dvojice hranatých výfuků. | foto: Rezvani

Dost možná by se dalo říci, že interiér je opakem exteriéru. Nesnaží se nijak zamaskovat, že se šetřilo na váze. Vlastně se tím chlubí. Důkazem jsou kompozitová sedadla, která asi neposkytnou nejpohodlnější posezení při dlouhých cestách.

img-responsive

Strohý interiér napomáhá velice nízké hmotnosti vozu. | foto: Rezvani

Technická stránka vozu je snad ještě zajímavější, než ta vizuální. O úsporách hmotnosti v interiéru již byla řeč a asi není potřeba zmiňovat, že vůz je z drtivé většiny tvořen uhlíkovými vlákny a hliníkem. Díky tomu vůz váží pouhých 750 kg, takže si asi dokážete představit, jaké následky bude mít, když do auta o hmotnosti labutího pírka vložíte 2,4 litrový motor s kompresorem a turbem o výkonu 500 koní.

Tato zadokolka zrychlí z 0 na 100 km/h pod magické 3 sekundy a maximální rychlost vozu je 265 km/h.

Vytisknout

Diskuze: 500 koní a 750 kg, to je nová Bestie od Rezvani

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

VIDEO - Testovací jezdec málem zničil prototyp ostrého Audi SQ7 - anotační foto

VIDEO - Testovací jezdec málem zničil prototyp ostrého Audi SQ7

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud