500 koní a 750 kg, to je nová Bestie od Rezvani

Osobitý design je plný drobných detailů a funkčních prvků, které působí pozitivně na aerodynamickou stránku vozu.
Osobitý design je plný drobných detailů a funkčních prvků, které působí pozitivně na aerodynamickou stránku vozu., foto: Rezvani
ar3 17. června 2015 13:13
Sdílej:

Zdá se, že se v poslední době zejména daří americkému, automobilovému průmyslu a výrobě lehkých, dvoumístných sportovních vozů. Svůj první závěr vyvozuji z informací, že spousta světových automobilek (včetně Aston Martin) staví v USA své továrny nebo tento krok alespoň zvažují. Druhý závěr dedukuji z množství nově představených vozů tohoto segmentu. Stačí si vzpomenout na nedávno ohlášený Lotus 3-Eleven, Elemental RP1, Quantum GP700 nebo českou Pragu R1R. Ale co vznikne, pokud se oba tyto trendy spojí?

Správná odpověď je, Bestie! Přesně tak se totiž jmenuje nový sportovní vůz od americké společnosti Rezvani.

Zrozen pro trať, designován pro cestu. Tak popisuje sám výrobce tuto novinku. A podle toho, co zatím o Beast víme, je tomu skutečně pravda.

Design vozu je jednoduše úžasný. Je svěží, originální a dosti osobitý. Při delším pozorování jsou jasně patrné i funkční prvky, které jsou tak dobře zakomponovány do celkového designu, že je člověk nejprve bere jako okrasný prvek. Na mysli mám zejména difuzory, které tento úchvatný design doslova podtrhují.

Dost možná by se dalo říci, že interiér je opakem exteriéru. Nesnaží se nijak zamaskovat, že se šetřilo na váze. Vlastně se tím chlubí. Důkazem jsou kompozitová sedadla, která asi neposkytnou nejpohodlnější posezení při dlouhých cestách.

Technická stránka vozu je snad ještě zajímavější, než ta vizuální. O úsporách hmotnosti v interiéru již byla řeč a asi není potřeba zmiňovat, že vůz je z drtivé většiny tvořen uhlíkovými vlákny a hliníkem. Díky tomu vůz váží pouhých 750 kg, takže si asi dokážete představit, jaké následky bude mít, když do auta o hmotnosti labutího pírka vložíte 2,4 litrový motor s kompresorem a turbem o výkonu 500 koní.

Tato zadokolka zrychlí z 0 na 100 km/h pod magické 3 sekundy a maximální rychlost vozu je 265 km/h.

Témata:
Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.