500 koní a 750 kg, to je nová Bestie od Rezvani

ar3, 17. června 2015, 13:13 Google+

Zdá se, že se v poslední době zejména daří americkému, automobilovému průmyslu a výrobě lehkých, dvoumístných sportovních vozů. Svůj první závěr vyvozuji z informací, že spousta světových automobilek (včetně Aston Martin) staví v USA své továrny nebo tento krok alespoň zvažují. Druhý závěr dedukuji z množství nově představených vozů tohoto segmentu. Stačí si vzpomenout na nedávno ohlášený Lotus 3-Eleven, Elemental RP1, Quantum GP700 nebo českou Pragu R1R. Ale co vznikne, pokud se oba tyto trendy spojí?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Osobitý design je plný drobných detailů a funkčních prvků, které působí pozitivně na aerodynamickou stránku vozu.

Osobitý design je plný drobných detailů a funkčních prvků, které působí pozitivně na aerodynamickou stránku vozu. | foto: Rezvani

Sdílejte článek

Správná odpověď je, Bestie! Přesně tak se totiž jmenuje nový sportovní vůz od americké společnosti Rezvani.

Zrozen pro trať, designován pro cestu. Tak popisuje sám výrobce tuto novinku. A podle toho, co zatím o Beast víme, je tomu skutečně pravda.

Design vozu je jednoduše úžasný. Je svěží, originální a dosti osobitý. Při delším pozorování jsou jasně patrné i funkční prvky, které jsou tak dobře zakomponovány do celkového designu, že je člověk nejprve bere jako okrasný prvek. Na mysli mám zejména difuzory, které tento úchvatný design doslova podtrhují.

img-responsive

Při pohledu na záď vozu si určitě všimnete nahoru vyvedené dvojice hranatých výfuků. | foto: Rezvani

Dost možná by se dalo říci, že interiér je opakem exteriéru. Nesnaží se nijak zamaskovat, že se šetřilo na váze. Vlastně se tím chlubí. Důkazem jsou kompozitová sedadla, která asi neposkytnou nejpohodlnější posezení při dlouhých cestách.

img-responsive

Strohý interiér napomáhá velice nízké hmotnosti vozu. | foto: Rezvani

Technická stránka vozu je snad ještě zajímavější, než ta vizuální. O úsporách hmotnosti v interiéru již byla řeč a asi není potřeba zmiňovat, že vůz je z drtivé většiny tvořen uhlíkovými vlákny a hliníkem. Díky tomu vůz váží pouhých 750 kg, takže si asi dokážete představit, jaké následky bude mít, když do auta o hmotnosti labutího pírka vložíte 2,4 litrový motor s kompresorem a turbem o výkonu 500 koní.

Tato zadokolka zrychlí z 0 na 100 km/h pod magické 3 sekundy a maximální rychlost vozu je 265 km/h.

Vytisknout

Diskuze: 500 koní a 750 kg, to je nová Bestie od Rezvani

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

VIDEO - Testovací jezdec málem zničil prototyp ostrého Audi SQ7 - anotační foto

VIDEO - Testovací jezdec málem zničil prototyp ostrého Audi SQ7

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud