Zdá se, že se v poslední době zejména daří americkému, automobilovému průmyslu a výrobě lehkých, dvoumístných sportovních vozů. Svůj první závěr vyvozuji z informací, že spousta světových automobilek (včetně Aston Martin) staví v USA své továrny nebo tento krok alespoň zvažují. Druhý závěr dedukuji z množství nově představených vozů tohoto segmentu. Stačí si vzpomenout na nedávno ohlášený Lotus 3-Eleven, Elemental RP1, Quantum GP700 nebo českou Pragu R1R. Ale co vznikne, pokud se oba tyto trendy spojí?
Správná odpověď je, Bestie! Přesně tak se totiž jmenuje nový sportovní vůz od americké společnosti Rezvani.
Zrozen pro trať, designován pro cestu. Tak popisuje sám výrobce tuto novinku. A podle toho, co zatím o Beast víme, je tomu skutečně pravda.
Design vozu je jednoduše úžasný. Je svěží, originální a dosti osobitý. Při delším pozorování jsou jasně patrné i funkční prvky, které jsou tak dobře zakomponovány do celkového designu, že je člověk nejprve bere jako okrasný prvek. Na mysli mám zejména difuzory, které tento úchvatný design doslova podtrhují.
Dost možná by se dalo říci, že interiér je opakem exteriéru. Nesnaží se nijak zamaskovat, že se šetřilo na váze. Vlastně se tím chlubí. Důkazem jsou kompozitová sedadla, která asi neposkytnou nejpohodlnější posezení při dlouhých cestách.
Technická stránka vozu je snad ještě zajímavější, než ta vizuální. O úsporách hmotnosti v interiéru již byla řeč a asi není potřeba zmiňovat, že vůz je z drtivé většiny tvořen uhlíkovými vlákny a hliníkem. Díky tomu vůz váží pouhých 750 kg, takže si asi dokážete představit, jaké následky bude mít, když do auta o hmotnosti labutího pírka vložíte 2,4 litrový motor s kompresorem a turbem o výkonu 500 koní.
Tato zadokolka zrychlí z 0 na 100 km/h pod magické 3 sekundy a maximální rychlost vozu je 265 km/h.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?