Opel zveřejnil ceny. Zatím jen pro Německo, ale to nám nebrání je porovnat s nejbližší konkurencí.
Základní Astra s tříválcovým litrovým přeplňovaným motorem o výkonu 77 kW s pětistupňovou manuální převodovkou vyjde na 17 960 Euro (zhruba 495 000 Kč). Golf s 1,2 TSI 63 kW vychází na 17 650 Euro tedy o necelých 8600 levněji. Octavia se stejným motorem jako má Golf je levnější o výraznějších 27 tisíc. Za silnější TSI o výkonu 81 kW se připlácí 46 tisíc v případě Octavie respektive 48 tisíc v případě Golfu.
Nejlevnější diesel u Astry je 1,6 CDTI s šestistupňovou převodovkou a výkonem 70 kW. Ten přijde minimálně na 20 260 Euro (zhruba 560 000 Kč). Full LED IntelliLux adaptivní světla se připlácí za 31 tisíc, ergonomické sedadla za necelých 11 tisíc a varování proti opuštění jízdního pruhu za necelých 14 tisíc.
České ceny očekáváme již brzy. Lze ale předpokládat, že to bude dosti podobné. Tedy lehce dražší než nejlevější verze Golfu a Octavie.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.