Opel zveřejnil ceny. Zatím jen pro Německo, ale to nám nebrání je porovnat s nejbližší konkurencí.
Základní Astra s tříválcovým litrovým přeplňovaným motorem o výkonu 77 kW s pětistupňovou manuální převodovkou vyjde na 17 960 Euro (zhruba 495 000 Kč). Golf s 1,2 TSI 63 kW vychází na 17 650 Euro tedy o necelých 8600 levněji. Octavia se stejným motorem jako má Golf je levnější o výraznějších 27 tisíc. Za silnější TSI o výkonu 81 kW se připlácí 46 tisíc v případě Octavie respektive 48 tisíc v případě Golfu.
Nejlevnější diesel u Astry je 1,6 CDTI s šestistupňovou převodovkou a výkonem 70 kW. Ten přijde minimálně na 20 260 Euro (zhruba 560 000 Kč). Full LED IntelliLux adaptivní světla se připlácí za 31 tisíc, ergonomické sedadla za necelých 11 tisíc a varování proti opuštění jízdního pruhu za necelých 14 tisíc.
České ceny očekáváme již brzy. Lze ale předpokládat, že to bude dosti podobné. Tedy lehce dražší než nejlevější verze Golfu a Octavie.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?