Již před nějakou dobou BMW představilo zamýšlenou novinku v portfoliu britského Mini. Dvousedadlový roadster Superleggera ale stále nemá svou existenci jistou.
Vůz svým vzhledem evokuje slavné britské sportovní vozy z dob minulých, kdy se po celém Spojeném království proháněl jeden dvoumístný kabriolet vedle druhého. A to je jeden z problémů celého vozu. Designéři se totiž snaží navázat na slavné roadstery, ale Mini se snaží posunout své vozy v oblasti ekologie a tak je Superleggera plánována s elektrickým pohonem.
A uznejte sami, že postavit sportovní roadster s elektrickým pohonem je jako pořídit si pitbulla a krmit ho jahodovým jogurtem.
I přes tento odpor k Superleggeře ze strany příznivců sportovních vozů se zdá, že by potencionální trh pro elektrifikovaný kabriolet mohl být poměrně příznivý. Žádné konečné rozhodnutí dosud nepadlo. Pokud by se vedení BMW potažmo Mini rozhodlo dát vozu zelenou, měla by se jeho cena pohybovat kolem 35 000€, což je v přepočtu téměř jeden milion korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?