Italská automobilka Pagani nedávno oznámila, že výroba jejich modelů se přestěhuje do nové továrny. Ta dokáže vyprodukovat až 300 kusů ročně a tak je v ohrožení dosavadní exkluzivita.
To však neplatí o modelu Huayra, protože u té se neustále objevují nové speciální edice. Tou poslední je nedávno odhalená jednokusová specialita Huyara „Scozia“.
Jak již název napovídá, vůz je na zakázku a putoval do Skotska. Zvenčí ho přitom odlišuje jen odlišná barva laku. Odlišnosti se však najdou až uvnitř, kde se skrývají sedadla čalouněná uprostřed látkou odkazující na tradiční kilt. Použitý vzor látky přitom odkazuje na emblém rodu vlastníka, který má zjevně rád i modrou. V tomto odstínu je totiž vyveden i název vozu na zádi.
Žádné další změny oproti standardu zatím nebyly zveřejněny, jedinou další odlišností jsou snad jen zakázková zavazadla v různých kapsách. Specialitou je pak zmenšenina modelu, který je věrnou kopií originálu. I v jeho kabině tedy najdeme sedadla se skotským kiltem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?