Italská automobilka Pagani nedávno oznámila, že výroba jejich modelů se přestěhuje do nové továrny. Ta dokáže vyprodukovat až 300 kusů ročně a tak je v ohrožení dosavadní exkluzivita.
To však neplatí o modelu Huayra, protože u té se neustále objevují nové speciální edice. Tou poslední je nedávno odhalená jednokusová specialita Huyara „Scozia“.
Jak již název napovídá, vůz je na zakázku a putoval do Skotska. Zvenčí ho přitom odlišuje jen odlišná barva laku. Odlišnosti se však najdou až uvnitř, kde se skrývají sedadla čalouněná uprostřed látkou odkazující na tradiční kilt. Použitý vzor látky přitom odkazuje na emblém rodu vlastníka, který má zjevně rád i modrou. V tomto odstínu je totiž vyveden i název vozu na zádi.
Žádné další změny oproti standardu zatím nebyly zveřejněny, jedinou další odlišností jsou snad jen zakázková zavazadla v různých kapsách. Specialitou je pak zmenšenina modelu, který je věrnou kopií originálu. I v jeho kabině tedy najdeme sedadla se skotským kiltem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?