Německá automobilka Opel představila nový 2,0-litrový vznětový motor CDTI pro současnou generaci modelu Cascada.
Stejná jednotka byla nedávno představena i u modelů Insignia a Zafira Tourer a má maximální výkon 170 koní, zatímco točivý moment je ve výši 400 Nm. V porovnání se svým předchůdcem je nová pohonná jednotka o 5 koní silnější a má o 14 procent větší točivý moment.
Opel tvrdí, motor bude spojen výhradně se 6-stupňovou manuální převodovkou, bude splňovat emisní normu Euro 6 a spotřebuje v průměru jen 4,9 litru na 100 km. Emise CO2 pak činí 129 g / km , což je zlepšení o šest procent. Zrychlení z 0-100 km / h by měla Cascada 2.0 CDTI zvládnout za 10.3 sekundy a maximální rychlost činí 218 km / h.
Ceny za Cascadu s novým dieselovým začínají v Německu na 30.500 eurech, což je v přepočtu 823 tisíc Kč.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?