K oslavě 60 let od založení značky Alpine se na letošním ročníku 24 Le Mans představí zcela nový koncept Alpine AS1. Ten by se měl na trh dostat již v roce 2016.
Automobilový závod 24 Le Mans je každoročně akcí v motoristickém kalendáři s velkým A. Nejedná se o pouhý závod, ale o příležitost, kde se mohou jednotlivé automobilky prezentovat v tom nejlepším světle. A právě toho chce využít francouzský Renault.Dle informací britského magazínu AutoCar totiž tato automobilka s diamantem ve znaku na letošním Le Mans představí zcela nový koncept Alpine AS1. Ten by se měl navíc velice podobat své budoucí produkční verzi. Ta by měla na trh dorazit podle dostupných informací již příští rok.Mnoho technických specifikací zatím potvrzeno nebylo, mělo by se ale jednat o sportovní vůz s hmotností kolem 1,1 tuny. O pohon se bude starat přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem kolem 250 koní.Po světová premiéře v Le Mans se koncept Alpine AS1 přesune do Goodwoodu, kde bude na tradičním Festivalu rychlosti vystavován společně s dalšími vozy s označením Alpine k oslavě 60 let od založení této značky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.