K oslavě 60 let od založení značky Alpine se na letošním ročníku 24 Le Mans představí zcela nový koncept Alpine AS1. Ten by se měl na trh dostat již v roce 2016.
Automobilový závod 24 Le Mans je každoročně akcí v motoristickém kalendáři s velkým A. Nejedná se o pouhý závod, ale o příležitost, kde se mohou jednotlivé automobilky prezentovat v tom nejlepším světle. A právě toho chce využít francouzský Renault.Dle informací britského magazínu AutoCar totiž tato automobilka s diamantem ve znaku na letošním Le Mans představí zcela nový koncept Alpine AS1. Ten by se měl navíc velice podobat své budoucí produkční verzi. Ta by měla na trh dorazit podle dostupných informací již příští rok.Mnoho technických specifikací zatím potvrzeno nebylo, mělo by se ale jednat o sportovní vůz s hmotností kolem 1,1 tuny. O pohon se bude starat přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem kolem 250 koní.Po světová premiéře v Le Mans se koncept Alpine AS1 přesune do Goodwoodu, kde bude na tradičním Festivalu rychlosti vystavován společně s dalšími vozy s označením Alpine k oslavě 60 let od založení této značky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.