Automobilka Bristol ze Spojeného království po více než deseti letech hlásí návrat na scénu s novým sporťákem.
Britský výrobce Bristol byl známý především v minulém století, kdy vyráběl jedny z nejkrásnějších vozů své doby. V moderní době se ale jednalo více méně o mrtvou automobilku. Poslední model byl vyroben v roce 2004 a od té doby o Bristolu nebylo ani vidu ani slechu.
V roce 2011 se ale našel investor a nyní přichází automobilka s prohlášením, že na konci letošního roku odhalí svůj zcela nový model. Ten je zatím označován jako Project Pinnacle. Ten bude oslavou sedmdesátiletého výročí od založení firmy a tradiční ruční, řemeslné výroby britských sportovních vozů. Na výrobě se bude podílet i automobilka BMW, což bude také dodavatel motorů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?