Automobilka, která se proslavila lehkými, dvoumístnými, z plastu vyrobenými sporťáky se vrací po dlouhých deseti letech na scénu!
Dlouhý deset let spala britská společnost TVR zimním spánkem. To ale jen z našeho pohledu. Z pohledu samotné automobilky to bylo 10 let boje o život. Naštěstí vše dobře dopadlo a my se můžeme těšit na novinky, které si pro nás TVR chystá.
Společně s Yamahou a Gordon Murray Design již TVR pracuje na novém sportovním vozem, který bude kompletně, od návrhu až po samotnou realizaci, pocházet z Velké Británie.
Mělo by se jednat o pokračovatele rodu TVR. To znamená dvoumístné kupé se zadním náhonem a vpředu uloženým motorem V8.
Výroba nového modelu se odhaduje na rok 2017. Samotný výrobní proces také stojí za zmínku. Bude se totiž jednat o první automobil, který bude v sériové výrobě využívat systém iStream, který vyvinula společnost Gordona Murrayho.
S využitím této technologie, jejíž základem je trubkový rám doplněný o kompozitovou strukturu, chce TVR do roku 2025 uvést na trh minimálně 4 nové modely.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.