Francouzský Peugeot chce rozšířit své portfolio o další "hot hatch". Podaří se "třistaosmičce" GTi navázat na slavné Peugeoty jako byl 205 GTi?
Peugeot 205 GTi byl jedním z nejlepších ostrých hatchbacků své doby. Od těch dob se Peugeotu jednoduše nepodařilo postavit takový vůz, který se mu vyrovná. To se ale může snadno změnit. Autocar totiž přenesl informaci, že francouzská automobilka oficiálně potvrdila představení nového modelu 308 GTi.
Vůz bude slavnostně představen na Goodwoodském festivalu a nemá vůbec malé ambice. Jako do hledáčku si bere ostré hatchbacky, které jsou takřka vzorem, jak má správný hot hatch vypadat – Golf GTi a Focus ST.
O technické stránce vozu nebyla oficiálně vypuštěna jediná hláska. Předpokládáme ale, že bude vůz poháněný stejným motorem, který se nachází i v modelu RCZ R Coupé. To znamená čtyřválec s turbem a objemem 1,6 litru. Ten v sobě skrývá výkon 270 koní, což by mělo stačit na dosažení maximální rychlosti kolem 240 km/h.
308 GTi by se mohl dostat do prodeje již koncem letošního roku s cenou pohybující se kolem jednoho milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.