Audi na rok 2019 potvrdilo uvedení modelu Q8, který se stane konkurentem pro hodně populární BMW X6.
Lehce ppožděná odpověď na BMW X6 je v současné době již naplno ve vývoji a zde je další kvalitně zpracovaná ilustrace, jak by mohl výsledný produkt vypadat. Automobil vychází ze současné Audi Q7 a jedná se prakticky o její kupé verzi, která nabízí více sportovní a emocionální design.
Když už mluvíme o novém stylingu, nový designový jazyk značky uvedl v loňském roce koncept Prologue. Ten naznačil, jakým směrem se bude vývoj automobilů s logem čtyř kruhů ubírat. Podobný design jako ukázal Prologue dostane i příští generace limuzíny A8, která přijde v roce 2017.
Více skloněná linie střechy a tvary SUV, to je Audi Q8. Vůz nabídne o něco menší světlou výšku než Q7 a přijde s menším kufrem. Karoserie bude něco málo přes pět metrů dlouhá a vůz bude vážit v základní konfiguraci okolo 2000 kg. V plánu je i těžší ostrá verze RS Q8 s poladěným motorem V8 twin-turbo o objemu 4,0-litru a zatím nespecifikovaným výkonem.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.