Nová britská automobilka Elements představuje svůj první počin RP1. Jedná se o další vůz určený pro řádění na okruzích, kterými je celá Británie posetá. Jak si povede oproti již zavedeným výrobcům?
Lotus 7, BAC Mono, Ariel Atom, Morgan 3 wheeler a Radical SR3L. To jsou legendární sporťáky primárně určené pro takzvané trackdays. Další společným rysem těchto vozů je fakt, že všechny pochází ze Spojeného království. Tomuto segmentu vozů sloužících hlavně pro zábavu na okruhu se v Británii prostě daří. Není se čemu divit, když se nyní o slovo hlásí nová britská společnost.
Nese jméno Elemental Cars. Jedná se o malý tým inženýrů, kteří mají zkušenosti z automobilek jako jsou Porsche, McLaren, Jeep a další. Jejich první dílo je označováno jako RP1. Jedná se o vůz, který bude konkurovat zaběhlým, okruhovým vozů, jako jsou: BAC Mono, KTM X-bow a mnoho další.
Na trhu by se mělo objevit na počátku roku 2016. Zákazníci si budou moci vybrat hned ze tří motorizací. Jedná se o EcoBoost 1,0 a 2,0 litru. Dvojici motorů od Fordu by měl v budoucnu doplnit i litrový agregát od Hondy.
RP1 s litrovým EcoBoostem bude vážit pouhých 540 kg. Díky tomu bude moci stádo 180 koní rozhýbat vůz až do rychlosti 240 km/h. Dvoulitr od Fordu sice vozu přidává 40 kg navíc, ale zároveň nabízí i výkon o 100 koní vyšší, než jeho slabší kolega. S tímto výkonnějším agregátem vůz dokáže uhánět až 270 km/h.
Cena vozu dle vyjádření automobilky bude vyšší než u Lotusu Elise, ale menší než u BAC Mono. Čili 1 500 000 až 2 000 000 Kč.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?