Nová britská automobilka Elements představuje svůj první počin RP1. Jedná se o další vůz určený pro řádění na okruzích, kterými je celá Británie posetá. Jak si povede oproti již zavedeným výrobcům?
Lotus 7, BAC Mono, Ariel Atom, Morgan 3 wheeler a Radical SR3L. To jsou legendární sporťáky primárně určené pro takzvané trackdays. Další společným rysem těchto vozů je fakt, že všechny pochází ze Spojeného království. Tomuto segmentu vozů sloužících hlavně pro zábavu na okruhu se v Británii prostě daří. Není se čemu divit, když se nyní o slovo hlásí nová britská společnost.
Nese jméno Elemental Cars. Jedná se o malý tým inženýrů, kteří mají zkušenosti z automobilek jako jsou Porsche, McLaren, Jeep a další. Jejich první dílo je označováno jako RP1. Jedná se o vůz, který bude konkurovat zaběhlým, okruhovým vozů, jako jsou: BAC Mono, KTM X-bow a mnoho další.
Na trhu by se mělo objevit na počátku roku 2016. Zákazníci si budou moci vybrat hned ze tří motorizací. Jedná se o EcoBoost 1,0 a 2,0 litru. Dvojici motorů od Fordu by měl v budoucnu doplnit i litrový agregát od Hondy.
RP1 s litrovým EcoBoostem bude vážit pouhých 540 kg. Díky tomu bude moci stádo 180 koní rozhýbat vůz až do rychlosti 240 km/h. Dvoulitr od Fordu sice vozu přidává 40 kg navíc, ale zároveň nabízí i výkon o 100 koní vyšší, než jeho slabší kolega. S tímto výkonnějším agregátem vůz dokáže uhánět až 270 km/h.
Cena vozu dle vyjádření automobilky bude vyšší než u Lotusu Elise, ale menší než u BAC Mono. Čili 1 500 000 až 2 000 000 Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?