Nová britská automobilka Elements představuje svůj první počin RP1. Jedná se o další vůz určený pro řádění na okruzích, kterými je celá Británie posetá. Jak si povede oproti již zavedeným výrobcům?
Lotus 7, BAC Mono, Ariel Atom, Morgan 3 wheeler a Radical SR3L. To jsou legendární sporťáky primárně určené pro takzvané trackdays. Další společným rysem těchto vozů je fakt, že všechny pochází ze Spojeného království. Tomuto segmentu vozů sloužících hlavně pro zábavu na okruhu se v Británii prostě daří. Není se čemu divit, když se nyní o slovo hlásí nová britská společnost.
Nese jméno Elemental Cars. Jedná se o malý tým inženýrů, kteří mají zkušenosti z automobilek jako jsou Porsche, McLaren, Jeep a další. Jejich první dílo je označováno jako RP1. Jedná se o vůz, který bude konkurovat zaběhlým, okruhovým vozů, jako jsou: BAC Mono, KTM X-bow a mnoho další.
Na trhu by se mělo objevit na počátku roku 2016. Zákazníci si budou moci vybrat hned ze tří motorizací. Jedná se o EcoBoost 1,0 a 2,0 litru. Dvojici motorů od Fordu by měl v budoucnu doplnit i litrový agregát od Hondy.
RP1 s litrovým EcoBoostem bude vážit pouhých 540 kg. Díky tomu bude moci stádo 180 koní rozhýbat vůz až do rychlosti 240 km/h. Dvoulitr od Fordu sice vozu přidává 40 kg navíc, ale zároveň nabízí i výkon o 100 koní vyšší, než jeho slabší kolega. S tímto výkonnějším agregátem vůz dokáže uhánět až 270 km/h.
Cena vozu dle vyjádření automobilky bude vyšší než u Lotusu Elise, ale menší než u BAC Mono. Čili 1 500 000 až 2 000 000 Kč.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.