Nová britská automobilka Elements představuje svůj první počin RP1. Jedná se o další vůz určený pro řádění na okruzích, kterými je celá Británie posetá. Jak si povede oproti již zavedeným výrobcům?
Lotus 7, BAC Mono, Ariel Atom, Morgan 3 wheeler a Radical SR3L. To jsou legendární sporťáky primárně určené pro takzvané trackdays. Další společným rysem těchto vozů je fakt, že všechny pochází ze Spojeného království. Tomuto segmentu vozů sloužících hlavně pro zábavu na okruhu se v Británii prostě daří. Není se čemu divit, když se nyní o slovo hlásí nová britská společnost.
Nese jméno Elemental Cars. Jedná se o malý tým inženýrů, kteří mají zkušenosti z automobilek jako jsou Porsche, McLaren, Jeep a další. Jejich první dílo je označováno jako RP1. Jedná se o vůz, který bude konkurovat zaběhlým, okruhovým vozů, jako jsou: BAC Mono, KTM X-bow a mnoho další.
Na trhu by se mělo objevit na počátku roku 2016. Zákazníci si budou moci vybrat hned ze tří motorizací. Jedná se o EcoBoost 1,0 a 2,0 litru. Dvojici motorů od Fordu by měl v budoucnu doplnit i litrový agregát od Hondy.
RP1 s litrovým EcoBoostem bude vážit pouhých 540 kg. Díky tomu bude moci stádo 180 koní rozhýbat vůz až do rychlosti 240 km/h. Dvoulitr od Fordu sice vozu přidává 40 kg navíc, ale zároveň nabízí i výkon o 100 koní vyšší, než jeho slabší kolega. S tímto výkonnějším agregátem vůz dokáže uhánět až 270 km/h.
Cena vozu dle vyjádření automobilky bude vyšší než u Lotusu Elise, ale menší než u BAC Mono. Čili 1 500 000 až 2 000 000 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.