Trvalo to sice pěknou řádku let, ale dočkali jsme se. Legendární značka vozů Praga se vrací na silnici a to ve velké parádě!
Od roku 1947 nebylo homologováno k silničnímu provozu žádné vozidlo značky Praga. To se ovšem nyní změní. Nedávno totiž získala povolení k silničnímu provozu závodní raketa Praga R1R.
Se společností, která vyráběla čtyřkolové skvosty v první polovině 20. století, má vůz společné opravdu jen jméno a logo. Ale to nám vůbec nevadí a i tak jsme hrdí na to, co vzniklo v dílnách tuzemské automobilky, která se specializuje na závodní stroje.
Základním kamenem novinky R1R je okruhový speciál Praga R1. Ten byl společností prezentován jako „První cenově dostupný závodní vůz 21. století.“ Díky nižším cenovým nákladům a vysokému výkonu i spolehlivosti, se brzy „erjednička“ těšila obrovské oblibě mezi závodními týmy. Dokonce se vůz dočkal i vlastní závodní série Praga R1 Cup.
Již během spuštění tohoto speciálu se mluvilo o tom, že by se automobilka mohla pustit do výroby produkční verze. Netrvalo dlouho a je to tu.
Silniční R1R je na první pohled identická se svým závodním sourozencem. Řidič je tedy stále chráněn tvrdým karbonovým monokokem a my se stále můžeme kochat tou krásnou siluetou Pragy. Vůz musel být samozřejmě upraven pro pohyb na běžných silnicích.
Nyní prochází R1R již posledními testy a zanedlouho by se měla oficiálně představit světu ve své plné kráse. Do té doby snad výrobce uvolní více technických informací. Zatím totiž víme jen to, že poměr výkonu ku hmotnosti se bude pohybovat v míře 550 koní na tunu, což je území obývané supersporty jako je Bugatti Veyron.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?