Audi TT nově nabídne další motor. Ten bude stát na začátku nabídky a nabídne nižší cenu, než doposud.
Aktuální třetí generace Audi TT přišla na trh koncem minulého roku. V nabídce byly doposud dva agregáty. Shodně čtyřválcové dvoulitry. Jeden zážehový 2,0 TFSI a druhý vznětový 2,0 TDI. Ty nově doplní taktéž čtyřválec, ale o menším objemu.
Nově na začátku nabídky vyvstane dobře známý agregát 1,8 TFSI. Ten bude naladěn na výkone 132 kW a maximum točivého momentu bude k dispozici v širokém rozmezí 1250 až 5000 otáček (!) a jeho hodnota je 250 Nm. Motor má přímé vstřikování paliva, variabilní zdvih ventilů a integrované výfukové potrubí do hlavy válců.
K dispozici bude jak s manuální šestistupňovou skříní tak i s dvouspojkovým automatem S-tronic o stejném počtu převodů. Zároveň tento motor udělá Audi TT o něco dostupnější. Základní cena v Čechách doposud byla s 2,0 TFIS (169 kW) 999 900 Kč. V Německu se 1,8 TFSI už prodává v přepočtu za cca. 880 tisíc, obdobnou cenu můžeme očekávat i u nás.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?