Začínají se objevovat nové informace o novém modelu Mercecesu, který bude útočit na Audi A7 a především Porsche Panamera.
Podle AutoBildu dorazí model, který má již nyní pracovní název GT4. Základy si vezme od příští generace CLS, avšak jeho design bude unikátní. Jak již název napovídá, bude velmi podobný Mercedesu AMG GT, ale se čtveřicí dveří.
Zatímco A7 a Panamera má v nabídce celou škálu motorů, tak GT4 bude mít údajně jen jeden motor ve dvou výkonových variantách. Konkrétně se pro něj připravuje dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 4,0 litru. Ten bude nabízen ve dvou výkonových verzí. Slabší nabídne 500 koní (367 kW) a silnější 600 koní (441 kW).
Důležité komponenty, jak například, brzdy, řízení, tlumiče a tak dále, si vypůjčí od příští generace E63 AMG S. Samozřejmostí bude vzduchové adaptivní odpružení, nebo elektronicky uzamykatelný diferenciál.
Příchodu tohoto modelu se dočkáme až za čtyři roky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.