Ještě letos se na trh dostane ostré Lamborghini Aventador LP750-4 SV a jak se ukázalo, automobilka plánuje omezit výrobu na 600 kusů.
Samotný vůz se představil před téměř dvěma měsíci a i když se někomu z vás může zdát výrobní číslo vysoké, věřte, že se po všech kusech jenom zapráší. Aventador SV je totiž teprve čtvrté auto v historii Lamborghini s označením a patří k tomu nejlepšímu, co si můžete v současné době pořídit.
„Tohle nové auto představuje perfektní kombinaci zkušeností Lamborghini s lehkou technikou a sofistikovanými technickými řešeními,” uvedl šéf automobilky Stephan Winkelmann. Dále řekl, že nový Aventador Super Veloce pokračuje v tradici modelů SV a posouvá hranice výkonu a řidičských emocí.
Ďábělsky vypadající Aventador LP750-4 SV má pod kapotou atmosférický dvanáctiválec s výkonem 750 koní a točivým momentem 690 Nm. Z 0 na 100 km/h se dostane za 2,8 vteřiny, rozjede se až na 349 km/h a váží pouhých 1 525 kg.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.