Volkswagen představil ve světové premiéře koncept C Coupe GTE na výstavě Auto Shanghai 2015 v Číně.
Jedná se o vůz s délkou více než pět metrů, využívá 22-palcová kola a jak je asi patrné, nejnovější koncept od Volkswagenu vlastně představuje novou generaci nepříliš úspěšného Phaetonu. Samotný koncept je 1930 mm široký a má velkorysý 3001 mm rozvor.
Interiér vypadá dokonce o něco lépe než v nejnovější generaci Passatu, využívá digitální přístrojovou desku a velký dotykový displej. Cestující na zadních sedadlech mají vlastní středovou konzolu, ze které budou mít přístup k mnoha funkcím vozu a budu si moci užívat zábavní systém se dvěma obrazovkami.
Koncepct byl představen s plug-in hybridní soustavou zahrnující čtyřválcový motor TSI, který spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou, v níž je zakomponován elektromotor. Konvenční motor dává 210 koní, zatímco elektromotor vytváří 124 koní, čímž se koncept C Coupe GTE dostává na kombinovaný výkon 334 koní a 500 Nm točivého momentu.
Automobil má i lithium-iontový akumulátor, který běžně poskytne elektrický dojezd až 50 km, zatímco v hybridním režimu by měl být schopen pokrýt více než 800 km. Volkswagen tvrdí, že koncept spotřebuje jen 2,3 l / 100 km s odpovídajícími emisemi CO2 55 g / km. Stranou nezůstali ani technické údaje, jako je zrychlení z 0-100 km / h za 8,6 sekundy a maximálka 232 km / h.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?