Volkswagen představil ve světové premiéře koncept C Coupe GTE na výstavě Auto Shanghai 2015 v Číně.
Jedná se o vůz s délkou více než pět metrů, využívá 22-palcová kola a jak je asi patrné, nejnovější koncept od Volkswagenu vlastně představuje novou generaci nepříliš úspěšného Phaetonu. Samotný koncept je 1930 mm široký a má velkorysý 3001 mm rozvor.
Interiér vypadá dokonce o něco lépe než v nejnovější generaci Passatu, využívá digitální přístrojovou desku a velký dotykový displej. Cestující na zadních sedadlech mají vlastní středovou konzolu, ze které budou mít přístup k mnoha funkcím vozu a budu si moci užívat zábavní systém se dvěma obrazovkami.
Koncepct byl představen s plug-in hybridní soustavou zahrnující čtyřválcový motor TSI, který spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou, v níž je zakomponován elektromotor. Konvenční motor dává 210 koní, zatímco elektromotor vytváří 124 koní, čímž se koncept C Coupe GTE dostává na kombinovaný výkon 334 koní a 500 Nm točivého momentu.
Automobil má i lithium-iontový akumulátor, který běžně poskytne elektrický dojezd až 50 km, zatímco v hybridním režimu by měl být schopen pokrýt více než 800 km. Volkswagen tvrdí, že koncept spotřebuje jen 2,3 l / 100 km s odpovídajícími emisemi CO2 55 g / km. Stranou nezůstali ani technické údaje, jako je zrychlení z 0-100 km / h za 8,6 sekundy a maximálka 232 km / h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?