Volkswagen představil ve světové premiéře koncept C Coupe GTE na výstavě Auto Shanghai 2015 v Číně.
Jedná se o vůz s délkou více než pět metrů, využívá 22-palcová kola a jak je asi patrné, nejnovější koncept od Volkswagenu vlastně představuje novou generaci nepříliš úspěšného Phaetonu. Samotný koncept je 1930 mm široký a má velkorysý 3001 mm rozvor.
Interiér vypadá dokonce o něco lépe než v nejnovější generaci Passatu, využívá digitální přístrojovou desku a velký dotykový displej. Cestující na zadních sedadlech mají vlastní středovou konzolu, ze které budou mít přístup k mnoha funkcím vozu a budu si moci užívat zábavní systém se dvěma obrazovkami.
Koncepct byl představen s plug-in hybridní soustavou zahrnující čtyřválcový motor TSI, který spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou, v níž je zakomponován elektromotor. Konvenční motor dává 210 koní, zatímco elektromotor vytváří 124 koní, čímž se koncept C Coupe GTE dostává na kombinovaný výkon 334 koní a 500 Nm točivého momentu.
Automobil má i lithium-iontový akumulátor, který běžně poskytne elektrický dojezd až 50 km, zatímco v hybridním režimu by měl být schopen pokrýt více než 800 km. Volkswagen tvrdí, že koncept spotřebuje jen 2,3 l / 100 km s odpovídajícími emisemi CO2 55 g / km. Stranou nezůstali ani technické údaje, jako je zrychlení z 0-100 km / h za 8,6 sekundy a maximálka 232 km / h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.