Nástupce třídy M přichází na náš trh. Cena začíná na 1,4 milionech korun. Nejdražší GLE stojí 3,3 milionu.
V rámci modernizace došlo i k přejmenování. Už si musíme zvyknout na to, že třída M neexistuje, ale je tu GLE. To přichází na náš trh s dvojicí benzinových a naftových motorů.
Základem je čtyřválcový dieselový agregát, který disponuje výkonem 150 kW, který je spřažený s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol. Jeho startovací cena Entry cena je 1 399 000 Kč, neakční cena je 1 456 840 Kč bez pohonu všech kol. Za silnější šestiválec s výkonem 190 kW zaplatíte 1 612 900.
Nejlevnější benzinová verze je šestiválec s výkonem 245 kW. Ten je standardně spřažen se sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Cena 1 603 250 je nižší než v případě nejsilnějšího dieselu. Osmiválec s výkonem 320 kW stojí lehce přes 2 miliony.
Za vrcholnou variantu 63AMG s výkonem 410 kW zaplatíte necelé 2 miliony. Verze S s 20 kW navíc stojí o 261 360 Kč více.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.