Nástupce třídy M přichází na náš trh. Cena začíná na 1,4 milionech korun. Nejdražší GLE stojí 3,3 milionu.
V rámci modernizace došlo i k přejmenování. Už si musíme zvyknout na to, že třída M neexistuje, ale je tu GLE. To přichází na náš trh s dvojicí benzinových a naftových motorů.
Základem je čtyřválcový dieselový agregát, který disponuje výkonem 150 kW, který je spřažený s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol. Jeho startovací cena Entry cena je 1 399 000 Kč, neakční cena je 1 456 840 Kč bez pohonu všech kol. Za silnější šestiválec s výkonem 190 kW zaplatíte 1 612 900.
Nejlevnější benzinová verze je šestiválec s výkonem 245 kW. Ten je standardně spřažen se sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Cena 1 603 250 je nižší než v případě nejsilnějšího dieselu. Osmiválec s výkonem 320 kW stojí lehce přes 2 miliony.
Za vrcholnou variantu 63AMG s výkonem 410 kW zaplatíte necelé 2 miliony. Verze S s 20 kW navíc stojí o 261 360 Kč více.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.