Nový Mercedes-Benz GLE, nástupce třídy M, zná své německé ceny. České budou obdobné, a za kolik že ho můžete mít?
Nejdostupnější verze bude GLE 250 d dieselem o výkonu 204 koní (150 kW). Jeho cena, a tedy i cena GLE, startuje na 53 966 Eurech, tedy v přepočtu nějaký 1,5 milion korun. S pohonem všech kol 4MATIC, bude cena vyšší o nějakých 75 tisíc korun.
Silnější třílitrový diesel ve verzi GLE 350 d s výkonem 190 kW (258 koní) a pohonem všech kol, přijde na 1,7 milionu korun, zatímco verze GLE 400, tedy benzinový třílitr s výkonem 245 kW (333 koní)bude stát 1,71 milionu korun.
Verze pro „eko nadšence“, tedy Pluq-in hybrid GLE 500 e 4MATIC přijde na nemalých 73 900 Euro, tedy zhruba 2,1 milionu korun. Nehybridní verze je dokonce o pár stovek Euro dražší. Vrchol nabídky uzavírá GLE 63 AMG 4MATIC, které má pod kapotou stádo 560 koní. Za něj zaplatíte 3,1 milionu korun za silnější verzi s výkonem 585 koní zaplatíte logicky nejvíce a to téměř 3,4 milionu korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.