Nový Mercedes-Benz GLE, nástupce třídy M, zná své německé ceny. České budou obdobné, a za kolik že ho můžete mít?
Nejdostupnější verze bude GLE 250 d dieselem o výkonu 204 koní (150 kW). Jeho cena, a tedy i cena GLE, startuje na 53 966 Eurech, tedy v přepočtu nějaký 1,5 milion korun. S pohonem všech kol 4MATIC, bude cena vyšší o nějakých 75 tisíc korun.
Silnější třílitrový diesel ve verzi GLE 350 d s výkonem 190 kW (258 koní) a pohonem všech kol, přijde na 1,7 milionu korun, zatímco verze GLE 400, tedy benzinový třílitr s výkonem 245 kW (333 koní)bude stát 1,71 milionu korun.
Verze pro „eko nadšence“, tedy Pluq-in hybrid GLE 500 e 4MATIC přijde na nemalých 73 900 Euro, tedy zhruba 2,1 milionu korun. Nehybridní verze je dokonce o pár stovek Euro dražší. Vrchol nabídky uzavírá GLE 63 AMG 4MATIC, které má pod kapotou stádo 560 koní. Za něj zaplatíte 3,1 milionu korun za silnější verzi s výkonem 585 koní zaplatíte logicky nejvíce a to téměř 3,4 milionu korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?