Autosalon v New Yorku aktuálně ukazuje ty nejžhavější novinky a jednou z nich je i nové Boxster Spyder.
Zaujmout má hlavně ty, kteří nebyli spokojeni s uzavřeným Boxsterem. Vůz navíc dostal některé prvky z ostré verze Cayman GT4, především nárazníky a unikátní kryt motoru. Model má také lehkou skládací střechu.
Interiér je do značné míry podobný běžnému Boxsteru, ale oproti němu se může pochlubit sportovními sedadly a novým volantem o průměru 360 mm. Návrháři také odstranili rádio a klimatizaci, to vše pro snížení hmotnosti.
O pohon se stará 3,8-litrový šestiválcový motor, který produkuje 375 koní a je napojen na výhradně manuální převodovku se šesti stupni. To umožňuje modelu zrychlení z 0 na 100 km / h za 4,5 sekundy a nejvyšší maximální rychlost 290 km / h. Sportovní ambice jsou zaručeny i díky lepšímu systému řízení, vysoce výkonných brzd z modelu 911 Carrera a sportovnímu podvozku, který snižuje světlou výšku o 20 mm.
Porsche Boxster Spyder se začne prodávat v Německu v červenci a jeho cena začíná na 79,945 Eurech.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?