Renault tiše oznámil navýšení dojezdu jeho nejžádanějšího elektromobilu Zoe. Nyní dojede až 240 kilometrů na jedno nabití.
Už to jsou tři roky, kdy nám Renault ukázal Zoe, malý, designově progresivní elektromobil v roce 2012 nabízel poměrně dobrý dojezd, 210 km. Nyní se však postupem času začíná 210 km dojezdu stávat průměrným pro aktuální nabídku elektromobilů, zvýšení bylo nevyhnutelné.
Větší dojezd nezajistili baterie s větší kapacitou, ani jiný software řídící jednotky, ale hned nový efektivnější elektrický motor z dílny Renault. Navíc by se měl i rychleji nabíjet. Až o 10% méně času bude potřebovat k nabití, než předtím.
Cena Renaultu Zoe startuje ve Francii na částce 22 400 Eur (zhruba 630 tisíc korun) po uplatnění státní dotace cena klesne na 16 100 Eur (v přepočtu cca. 450 tisíc korun).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?