Renault tiše oznámil navýšení dojezdu jeho nejžádanějšího elektromobilu Zoe. Nyní dojede až 240 kilometrů na jedno nabití.
Už to jsou tři roky, kdy nám Renault ukázal Zoe, malý, designově progresivní elektromobil v roce 2012 nabízel poměrně dobrý dojezd, 210 km. Nyní se však postupem času začíná 210 km dojezdu stávat průměrným pro aktuální nabídku elektromobilů, zvýšení bylo nevyhnutelné.
Větší dojezd nezajistili baterie s větší kapacitou, ani jiný software řídící jednotky, ale hned nový efektivnější elektrický motor z dílny Renault. Navíc by se měl i rychleji nabíjet. Až o 10% méně času bude potřebovat k nabití, než předtím.
Cena Renaultu Zoe startuje ve Francii na částce 22 400 Eur (zhruba 630 tisíc korun) po uplatnění státní dotace cena klesne na 16 100 Eur (v přepočtu cca. 450 tisíc korun).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?