Renault tiše oznámil navýšení dojezdu jeho nejžádanějšího elektromobilu Zoe. Nyní dojede až 240 kilometrů na jedno nabití.
Už to jsou tři roky, kdy nám Renault ukázal Zoe, malý, designově progresivní elektromobil v roce 2012 nabízel poměrně dobrý dojezd, 210 km. Nyní se však postupem času začíná 210 km dojezdu stávat průměrným pro aktuální nabídku elektromobilů, zvýšení bylo nevyhnutelné.
Větší dojezd nezajistili baterie s větší kapacitou, ani jiný software řídící jednotky, ale hned nový efektivnější elektrický motor z dílny Renault. Navíc by se měl i rychleji nabíjet. Až o 10% méně času bude potřebovat k nabití, než předtím.
Cena Renaultu Zoe startuje ve Francii na částce 22 400 Eur (zhruba 630 tisíc korun) po uplatnění státní dotace cena klesne na 16 100 Eur (v přepočtu cca. 450 tisíc korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.