Mercedes oficiálně představil pokračovatele třídy M, tedy nový GLE a to včetně nejsilnějších verzí.
Nadcházející autosalon v New Yorku se blíží a automobilky začínají předesílat, co nám tam ukáží a některé už zahájili „internetové“ odhalování. Mercedes nám ukázal v podstatě faceliftovaný Mercedes M, vlastě GLE.
GLE se výrazně liší od současného Mercedesu M. Nové přední světlomety zasazené do nové masky, jiné zadní světlomety s LED diodami i sportovnější koncovky výfuku. Mimo to, byla odhalena i varianta s AMG paketem, která vypadá mimořádně agresivně.
Změny se událi i v interiéru, přibyli nové dekory, barevné varianty kožených polstrování a i dekorů.
V nabídce jsou následující motory, 2,1 litrový čtyřválcový turbodiesel o výkonu 150 kW 480 Nm, 3,0 litrový vidlicový šestiválec, taktéž dieselový o výkonu 190 kW a 620 Nm, dvojitě přeplňovaný 3,0 litrový vidlicový šestiválec s výkonem 245 kW 480 Nm a vrcholný osmiválec o výkonu 320 kW a 700 Nm.
Pro GLE 63 AMG je k dispozici 5,5 litrový dvojitě přeplňovaný osmiválec s výkonem 410 kW a 700 Nm.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.