Mercedes oficiálně představil pokračovatele třídy M, tedy nový GLE a to včetně nejsilnějších verzí.
Nadcházející autosalon v New Yorku se blíží a automobilky začínají předesílat, co nám tam ukáží a některé už zahájili „internetové“ odhalování. Mercedes nám ukázal v podstatě faceliftovaný Mercedes M, vlastě GLE.
GLE se výrazně liší od současného Mercedesu M. Nové přední světlomety zasazené do nové masky, jiné zadní světlomety s LED diodami i sportovnější koncovky výfuku. Mimo to, byla odhalena i varianta s AMG paketem, která vypadá mimořádně agresivně.
Změny se událi i v interiéru, přibyli nové dekory, barevné varianty kožených polstrování a i dekorů.
V nabídce jsou následující motory, 2,1 litrový čtyřválcový turbodiesel o výkonu 150 kW 480 Nm, 3,0 litrový vidlicový šestiválec, taktéž dieselový o výkonu 190 kW a 620 Nm, dvojitě přeplňovaný 3,0 litrový vidlicový šestiválec s výkonem 245 kW 480 Nm a vrcholný osmiválec o výkonu 320 kW a 700 Nm.
Pro GLE 63 AMG je k dispozici 5,5 litrový dvojitě přeplňovaný osmiválec s výkonem 410 kW a 700 Nm.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?