Dvoulitr, výkon okolo 118 kW a hmotnost lehce přes 1 tunu? To by mohla být zajímavá jízdní dynamika...
Mnoho náznaků, které se ohledně Sandera RS objevily v minulosti, se nyní přetavilo ve skutečnost. Dacia přeci jen uvede na trh sportovní verzi Sandera. Blízký zdroj automobilce to nyní potvrdil. Můžeme se tedy dočkat Sandera a možná i s přízviskem RS.
Pokud si myslíte, že vývoj bude na bedrech Rumunských inženýrů, tak se mýlíte. Celá věc totiž putuje na stoly inženýrů z RenaultSportu. Šéf divize RenaultSport Patrice Ratti dodal, že se o pohon bude starat dosud nevyužitý atmosférický dvoulitr.
Tento agregát by měl být vyladěn na zhruba 118 kW, to ve spojení s hmotností mezi 1 a 1,1 tunou bude znamenat poměrně slibnou jízdní dynamiku.
Na závěr to nejdůležitější. Zřejmě se nebude nabízet pod značkou Dacia. Tudíž pod Renaultem, který jej bude ale prodávat jen v Rusku a Jižní Americe. Evropě se nejspíše vyhne. A není se čemu divit. Však by Sandero RS konkurovalo koním ze stáje Renault, které jsou daleko lepší, ale také výrazně dražší…
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?