Dnešek je ve znamení odhalení novinky od BMW, kterou je nová verze současného modelu X5.
Ta dostala pojmenování xDrive40e a představuje konečnou verzi dříve zveřejného konceptu X5 EDrive. Ten se představil v roce 2013 na autosalonu ve Frankfurtu a v mírně přepracované podobě na loňském autosalonu v New Yorku. Je to hodně důležitý model pro bavorskou značku, protože to je jejich první plug-in hybridní SUV v nabídce.
To pod kapotou kombinuje čtyřválcový 2,0-litrový přeplňovaný benzínový motor s elektromotorem a 9 kWh lithium-iontovou baterii. Soustavu pak doplňuje i osmistupňová automatická převodovka Steptronic. Vůz sedí na kolech z lehké slitiny o rozměru 18-palců s pneumatikami o rozměru 255/55 R18. Koho by zajímala celková váha, tak ta činí 2230 kg.
Konvenční motor poskytne 245 koní a točivý moment 350 Nm, zatímco elektromotor přidá dalších 113 koní a 250 Nm. Díky tomu se X5 xDrive40e chlubí celkovým výkonem 358 koní a točivým momentem 600 Nm. Sprint z nuly na stovku zvládne za 6,8 sekundy a zastaví se až na elektronicky limitované rychlosti 210 km / h. Při jízdě výhradně na elektrický pohon dosáhne majitel nejvyšší rychlosti 120 km / h a na jedno nabití ujede až 31 km.
Ještě důležitější je, že nové BMW X5 xDrive40e má průměrnou spotřebu paliva jen 3,4 litru na 100 km a emise CO2 o hodnotě 78 gramů na kilometr. I přes umístění bateriíí v kufru nabídne plug-in hybridní SUV velkorysý objem zavazadelníku o hodnotě 500 až 1720 litrů. Baterie se opětovně nabijí za 3 hodiny a 50 minut za pomoci běžné domácí zásuvky, nebo za 2 hodiny a 45 minut při použití volitelného zařízení BMW i Wallbox.
BMW také zveřejnilo, že výroba bude probíhat v jejich závodě Spartanburg v Jižní Karolíně v USA, kde se vyrábí i ostatní verze X5, stejně jako modely X3, X4 a X6.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.