Dnešek je ve znamení odhalení novinky od BMW, kterou je nová verze současného modelu X5.
Ta dostala pojmenování xDrive40e a představuje konečnou verzi dříve zveřejného konceptu X5 EDrive. Ten se představil v roce 2013 na autosalonu ve Frankfurtu a v mírně přepracované podobě na loňském autosalonu v New Yorku. Je to hodně důležitý model pro bavorskou značku, protože to je jejich první plug-in hybridní SUV v nabídce.
To pod kapotou kombinuje čtyřválcový 2,0-litrový přeplňovaný benzínový motor s elektromotorem a 9 kWh lithium-iontovou baterii. Soustavu pak doplňuje i osmistupňová automatická převodovka Steptronic. Vůz sedí na kolech z lehké slitiny o rozměru 18-palců s pneumatikami o rozměru 255/55 R18. Koho by zajímala celková váha, tak ta činí 2230 kg.
Konvenční motor poskytne 245 koní a točivý moment 350 Nm, zatímco elektromotor přidá dalších 113 koní a 250 Nm. Díky tomu se X5 xDrive40e chlubí celkovým výkonem 358 koní a točivým momentem 600 Nm. Sprint z nuly na stovku zvládne za 6,8 sekundy a zastaví se až na elektronicky limitované rychlosti 210 km / h. Při jízdě výhradně na elektrický pohon dosáhne majitel nejvyšší rychlosti 120 km / h a na jedno nabití ujede až 31 km.
Ještě důležitější je, že nové BMW X5 xDrive40e má průměrnou spotřebu paliva jen 3,4 litru na 100 km a emise CO2 o hodnotě 78 gramů na kilometr. I přes umístění bateriíí v kufru nabídne plug-in hybridní SUV velkorysý objem zavazadelníku o hodnotě 500 až 1720 litrů. Baterie se opětovně nabijí za 3 hodiny a 50 minut za pomoci běžné domácí zásuvky, nebo za 2 hodiny a 45 minut při použití volitelného zařízení BMW i Wallbox.
BMW také zveřejnilo, že výroba bude probíhat v jejich závodě Spartanburg v Jižní Karolíně v USA, kde se vyrábí i ostatní verze X5, stejně jako modely X3, X4 a X6.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?