Šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Sergio Marchionne dnes oznámil, že společnost Fiat pojmenuje dvojče současné Mazdy MX-5 jako 124 Spider.
Během autosalonu v Ženevě se v rozhovoru pro portál Auto Express zmínil, že výkonný otevřený Fiat opravdu bude. Dnes je navíc jisté, že dostane jmenovku po svém dávném předchůdci, který nesl taktéž označení 124 Spider.
Očekává se, že podvozek a rozvor kol bude naprosto stejný, jako u nové MX-5. Karoserie naopak dostane retro design, jenž ponese klasické prvky původního Fiata 124 z roku 1960. Hmotnost auta by neměla překročit hranici 1000 kg a pod kapotu se dostane celá řada moderních motorů, včetně 1,4-litrové jednotky MultiAir Turbo.
Postupem času dorazí na trhy i ostrá verze Abarth se stejným motorem, který však bude vyladěn na 200 koní. Fiat 124 Spider Abarth dostane i větší brzdy, tužší odpružení a trochu agresivnější body kit karoserie.
Moderní Fiat 124 Spider by dle předběžných zpráv měl dorazit na trhy v roce 2016, verze Abarth se pravděpodobně představí o rok později.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.