Alfa Romeo 4C Spider se představial v evropské specifikaci tento týden na autosalonu v Ženevě.
Evropské provedení vypadá prakticky stejně jako jeho americký sourozenec, který se ukázal veřejnosti letos v lednu na autosalonu v Detroitu. Ve srovnání s uzavřenou verzí kupé, obdržel Spider mnohem atraktivnější přední xenonové světlomety. Nechybí ani střecha z uhlíkových vláken a na přání lze vůz vybavit titanovým výfukem Akrapovič.
V nabídce příplatkové výbavy je například sportovní filtr vzduchu, zatímco Giallo (žlutá) barva karoserie je naprostou novinkou v řadě 4C. Aby vše dobře vypadalo, auto dostalo i nový design kol z lehké slitiny.
Stejně jako kupé, pohání i Alfu Romeo 4C Spider benzínový 4-válec o objemu 1,75 litru. Ten disponuje výkonem 237 koní a točivým momentem 350 Nm, výkon je přenášen na zadní kola přes dvouspojkovou automatickou převodovku. Dle technických tabulek trvá vozidlu sprint z 0-96 km / h) za 4,5 sekundy a bude schopno dosáhnout maximálky 258 km / h.
Otevřená Alfa 4C přijde do prodeje letos v létě, ale zatím je známa jen cena pro britský trh, která činí 59.500 liber.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.