Víme jakou techniku druhá generace R8 bude mít a máme i fotku její finální podoby.
Audi si s odhalováním dala spoustu práce. Nebylo to ve stylu škodovky a odhalování po částech. Nejdříve svezla některé novináře na místě spolujezdce, pak vydala spoustu fotek zakamuflovaného vozu a přidala i některé technické specifikace.
Od těch bych i rád začal. Nová generace R8 shodila 66 kg na váze, celkem tak s řidičem váží auto 1 555 kg a z toho je 52% hmotnosti rozloženo na zadní nápravě. Tam opět najdeme 5,2 litrový desetiválec od Lamborghini. Bude to zároveň jediný motor v nabídce, ale nezoufejte, automobilka vám dá vybrat.
Nikoliv však v oblasti převodovky, nová R8 bude k dispozici pouze se sedmistupňovým automatem S tronic. Na výběr bude ze dvou výkonových variant zmíněného desetiválce. Základní verze bude mít 540 koní a 540 N.m. točivého momentu, silnější verze s označením V10 Plus bude disponovat výkonem 610 koní a maximem točivého momentu 560 N.m. To umožní R8 zrychlit na 100 km/h během 3,2 sekund (základní verze za 3,5 s), dvoustovkou bude uhánět za 9,8 sekund (základní verze za 11,3). Nejvyšší rychlost bude 330 km/h (323 km/h).
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.