Víme jakou techniku druhá generace R8 bude mít a máme i fotku její finální podoby.
Audi si s odhalováním dala spoustu práce. Nebylo to ve stylu škodovky a odhalování po částech. Nejdříve svezla některé novináře na místě spolujezdce, pak vydala spoustu fotek zakamuflovaného vozu a přidala i některé technické specifikace.
Od těch bych i rád začal. Nová generace R8 shodila 66 kg na váze, celkem tak s řidičem váží auto 1 555 kg a z toho je 52% hmotnosti rozloženo na zadní nápravě. Tam opět najdeme 5,2 litrový desetiválec od Lamborghini. Bude to zároveň jediný motor v nabídce, ale nezoufejte, automobilka vám dá vybrat.
Nikoliv však v oblasti převodovky, nová R8 bude k dispozici pouze se sedmistupňovým automatem S tronic. Na výběr bude ze dvou výkonových variant zmíněného desetiválce. Základní verze bude mít 540 koní a 540 N.m. točivého momentu, silnější verze s označením V10 Plus bude disponovat výkonem 610 koní a maximem točivého momentu 560 N.m. To umožní R8 zrychlit na 100 km/h během 3,2 sekund (základní verze za 3,5 s), dvoustovkou bude uhánět za 9,8 sekund (základní verze za 11,3). Nejvyšší rychlost bude 330 km/h (323 km/h).
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.