Víme jakou techniku druhá generace R8 bude mít a máme i fotku její finální podoby.
Audi si s odhalováním dala spoustu práce. Nebylo to ve stylu škodovky a odhalování po částech. Nejdříve svezla některé novináře na místě spolujezdce, pak vydala spoustu fotek zakamuflovaného vozu a přidala i některé technické specifikace.
Od těch bych i rád začal. Nová generace R8 shodila 66 kg na váze, celkem tak s řidičem váží auto 1 555 kg a z toho je 52% hmotnosti rozloženo na zadní nápravě. Tam opět najdeme 5,2 litrový desetiválec od Lamborghini. Bude to zároveň jediný motor v nabídce, ale nezoufejte, automobilka vám dá vybrat.
Nikoliv však v oblasti převodovky, nová R8 bude k dispozici pouze se sedmistupňovým automatem S tronic. Na výběr bude ze dvou výkonových variant zmíněného desetiválce. Základní verze bude mít 540 koní a 540 N.m. točivého momentu, silnější verze s označením V10 Plus bude disponovat výkonem 610 koní a maximem točivého momentu 560 N.m. To umožní R8 zrychlit na 100 km/h během 3,2 sekund (základní verze za 3,5 s), dvoustovkou bude uhánět za 9,8 sekund (základní verze za 11,3). Nejvyšší rychlost bude 330 km/h (323 km/h).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.