Na internet unikl interní dokument odhalující všechny šťavnaté technické specifikace očekávaného Porsche 911 GT3 RS.
Nadcházející Porsche 911 GT3 RS bude mít výkon 500 koní, který poskytne nově vyvinutý šestiválec o objemu 4,0-litry. Motor generuje maximální točivý moment 460 Nm a bude pracovat výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou PDK. Ta vyšle veškerou sílu na zadní nápravu a aby byl výkon co nejlépe přenesen, auto dostane systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) s elektronicky řízeným zadním diferenciálem.
Provedení GT3 RS je ve srovnání s 911 GT3 o 50 mm širší vpředu a o 30 mm vzadu. Ve standardu dostane zadní 21-palcová kovaná kola, vepředu budou nasazena o palec menší ráfky. Dostatečný brzdný výkon zajistí šestipístkové třměny vpředu a čtyřpístkové vzadu. Ty spolupracují s vrtanými karbön-keramickými kotouči o rozměru 380 mm.
Karoserie je vyrobena z hliníku a ocele, oproti tomu zadní víko, křídlo a sedačky jsou vyrobeny z uhlíkových vláken, která jsou vyztužená plastÿ. Z hliníku jsou vyrobeny i kapota a střecha. Boční okna jsou budou vyrobena z polykarbonátu.
K plnému odhalení by mohlo dojít již příští týden na autosalonu v Ženevě, ale Porsche své fanoušky může napínat a auto ukázat až v září na výstavě IAA.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.