Německý tuner Arden si připravil tuningový balíček pro aktuální provedení Range Roveru s osmiválcem o objemu 5.0 litrů.
Ve standardní konfiguraci se osmiválcový motor chlubí slušným výkonem 510 koní a točivým momentem 625 Nm. Tyto parametry však Ardenu přijdou jako nedostatečné a proto se technici nestyděli z pohonné jednotky vyždímat dalších 138 koní a 120 Nm. Navýšení výkonu se povedlo hlavně díky instalaci vlastního kompresoru a přemapované řídící jednotky. Nechybí ani speciálně vyvinutý výfukový systém a sportovní katalyzátor.
V důsledku těchto změn se Range Rover V8 Supercharged dočkal výsledných 650 koní a 745 Nm. Výkonnostní balíček také zahrnuje posunutý omezovač rychlosti z rychlosti 225 km / h na 260 km / h, sportovní extravagantní body kit a 22-palcová litá kola.
Firma Arden zatím odmítla prozradit údaje o zrychlení z klid na stovku, ale Range Rover ve standardní konfiguraci 5.0 V8 Supercharged potřebuje k této disciplíně 5,1 sekundy. Vytuněné provedení Arden by tak mělo zrychlit z 0 na 100 km/h pod pět sekund.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.