Škoda Auto dnes představila zcela novou verzi sportovní Octavie s přízviskem RS 230. Svou živou premiéru si přitom auto odbude až dva týdny na autosalonu v Ženevě.
Škoda Octavia RS není vůbec k zahození, jenže některým fanouškům stále přijde málo zajímavá. Proto se kromě silnějšího motoru dočkala verze RS 230 i efektního bodykitu, který dává na obdiv například černě lakované zadní křídlo. Kromě toho je tu i nový design 18-palcových kol s pneumatikami Dunlop Direzza Sport.
Vůbec poprvé v historii značky dostane Octavia diferenciál s elektrohydraulicky řízenou svorností a co víc, přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec zesílil na výkon 230 koní. Momentálně je tedy výkonově srovnatelný s Golfem GTI Performance. Zrychlení z nuly na stovku se přiostřené verzi povede za 6,7 sekundy, nejvyšší rychlost se posunula na rovných 250 km/h, která je však elektronicky omezená.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?