Nejnovější verze Passatu Variant je v provedení Alltrack zvýšená o 27,5 mm a dostal robustnější konstrukci s černými plasty na podbězích kol. Přední a zadní nárazníky mají jiný design ke zlepšení průchodnosti v terénu. Volkswagen také nainstaloval na podvozek pláty z nerezové oceli, které slouží na ochranu před ostrými kameny.
Passat Alltrack bude standardně dodáván s pohonem všech kol 4Motion. Ten za normálních okolností přenáší sílu motoru na přední kola a v případě ztráty adheze se automaticky připojí i zadní náprava. Volkswagen také přidal jízdní režim "Off Road", po jehož aktivaci se bude měnit reakce na stisknutí pedálu plynu, brzdný účinek a elektronická stabilizace bude mít omezenější účinek.
Jak se dalo očekávat, pro verzi Alltrack se budou nabízet motory z běžného Passatu Variant. Do nabídky se tak zařadí motor 1,4 TSI s výkonem 150 koní, dále 220 koňový motor o objemu 2,0 TSI a tři naftové jednotky 2,0 TDI (výkon 150, 190 a 240 koní). Nejsilnější zážehové a vznětové motory jsou vybaveny systémem XDS+, který za pomocí brzd a řídící jednotky vyhodnocuje ztrátu adheze a v zatáčce přibrzďuje jednotlivá kola podle potřeby tak, aby vůz měl co největší odpich.