Volkswagen dnes představil oplastované a zvýšené provedení Passatu s již zažitým označením Alltrack. Jeho živá premiéra se však uskuteční až na autosalonu v Ženevě na začátku příštího měsíce.
Nejnovější verze Passatu Variant je v provedení Alltrack zvýšená o 27,5 mm a dostal robustnější konstrukci s černými plasty na podbězích kol. Přední a zadní nárazníky mají jiný design ke zlepšení průchodnosti v terénu. Volkswagen také nainstaloval na podvozek pláty z nerezové oceli, které slouží na ochranu před ostrými kameny.
Passat Alltrack bude standardně dodáván s pohonem všech kol 4Motion. Ten za normálních okolností přenáší sílu motoru na přední kola a v případě ztráty adheze se automaticky připojí i zadní náprava. Volkswagen také přidal jízdní režim "Off Road", po jehož aktivaci se bude měnit reakce na stisknutí pedálu plynu, brzdný účinek a elektronická stabilizace bude mít omezenější účinek.
Jak se dalo očekávat, pro verzi Alltrack se budou nabízet motory z běžného Passatu Variant. Do nabídky se tak zařadí motor 1,4 TSI s výkonem 150 koní, dále 220 koňový motor o objemu 2,0 TSI a tři naftové jednotky 2,0 TDI (výkon 150, 190 a 240 koní). Nejsilnější zážehové a vznětové motory jsou vybaveny systémem XDS+, který za pomocí brzd a řídící jednotky vyhodnocuje ztrátu adheze a v zatáčce přibrzďuje jednotlivá kola podle potřeby tak, aby vůz měl co největší odpich.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.