McLaren už nechtěl dále napínat své fanoušky a včera světu ukázal sériovou podobu okruhového hypersportu s názvem P1 GTR.
Jeho světová premiéra se odehraje začátkem příštího měsíce v Ženevě a P1 GTR shodil na váze 50 kg oproti jeho silniční verzi. Dosáhlo se toho velkými úspornými opatřeními, jako jsou polykarbonátová boční okna, střešní panel z uhlíkových vláken a uhlíkový kryt motoru. Duální výfukové potrubí je vyrobeno z titanové slitiny, což pomohlo shodit dalších 6,5 kg na váze.
Pod kapotou pracuje twin-turbo osmiválec s objemem 3,8 litru o výkonu 800 koní. Ten je navíc podpořen elektromotorem s výkonem 200 koní. Díky tomu McLaren P1 GTR poskytuje kombinovaný výkon 1000 koní. Okruhový P1 GTR je o 80 mm širší než standardní verze a také sedí o 50mm níž. Tento McLaren má nainstalovanou 19-palcovou sadu kol z lehkých slitin se závodními slicky pneumatik Pirelli. Nejmarkantnější změnou vzadu je masivní pevné křídlo, takže úroveň přítlaku byla posílena o 10 procent. Při rychlosti 241 km/h tak P1 GTR tlačí k zemi váha 660 kilo.
McLaren taktéž zveřejnil další podrobnosti o řidičském programu, který umožní majitelům vozidel účastnit se zasedaní na okruhu Silverstone a pak zamířit na závody na okruh Circuit de Catalunya ve Španělsku. Všichni majitelé P1 GTR se budou podílet na individuální profilaci řidiče v technologickém centru McLaren Technology Centre, kde budou přítomní poradci řidiče dostatečně školit na jízdu v P1 GTR. Kromě toho zde bude moct každý majitel vozidla využívat počítačový simulátor.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?