McLaren už nechtěl dále napínat své fanoušky a včera světu ukázal sériovou podobu okruhového hypersportu s názvem P1 GTR.
Jeho světová premiéra se odehraje začátkem příštího měsíce v Ženevě a P1 GTR shodil na váze 50 kg oproti jeho silniční verzi. Dosáhlo se toho velkými úspornými opatřeními, jako jsou polykarbonátová boční okna, střešní panel z uhlíkových vláken a uhlíkový kryt motoru. Duální výfukové potrubí je vyrobeno z titanové slitiny, což pomohlo shodit dalších 6,5 kg na váze.
Pod kapotou pracuje twin-turbo osmiválec s objemem 3,8 litru o výkonu 800 koní. Ten je navíc podpořen elektromotorem s výkonem 200 koní. Díky tomu McLaren P1 GTR poskytuje kombinovaný výkon 1000 koní. Okruhový P1 GTR je o 80 mm širší než standardní verze a také sedí o 50mm níž. Tento McLaren má nainstalovanou 19-palcovou sadu kol z lehkých slitin se závodními slicky pneumatik Pirelli. Nejmarkantnější změnou vzadu je masivní pevné křídlo, takže úroveň přítlaku byla posílena o 10 procent. Při rychlosti 241 km/h tak P1 GTR tlačí k zemi váha 660 kilo.
McLaren taktéž zveřejnil další podrobnosti o řidičském programu, který umožní majitelům vozidel účastnit se zasedaní na okruhu Silverstone a pak zamířit na závody na okruh Circuit de Catalunya ve Španělsku. Všichni majitelé P1 GTR se budou podílet na individuální profilaci řidiče v technologickém centru McLaren Technology Centre, kde budou přítomní poradci řidiče dostatečně školit na jízdu v P1 GTR. Kromě toho zde bude moct každý majitel vozidla využívat počítačový simulátor.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.