Porsche pro nás chystá více novinek, než jsme si mysleli. Nejextrémnější 911 GT3 RS nemá být poslední.
Letos v Ženevě nám Porsche ukáže to doposud nejlepší z modelové řady 911. Tedy 911 GT3 RS. Dle slov šéfa vývoje má být mezi modelem GT3 a GT3 s přídomkem RS daleko větší rozdíl než byl doposud. Údajně se má lišit v daleko více ohledech než jen ve výkonu a váze.
Nové Porsche 911 GT3 RS dostane údajně naprosto nový motor, který se má postupně dostat do všech modelů 911 v různých výkonových variantách. Konkrétně u 911 GT3 RS to má být okolo 500 koní.
Zároveň máme čekat neskutečný přítlak a tudíž daleko větší „závodnické“ ambice. To by mohlo vozu propůjčit schopnosti zajet jedno kolo na Nürburgringu pod 7 minut a 20 sekund.
Těšit se však můžeme na nové čtyřválce pod kapotami Boxtera a Caymana. Ke konci životního cyklu 911 dorazí také limitovaná edice 911 GT2 RS. Porsche také údajně pracuje na speciálním modelu. Ten by se měl pustit do konkurenčního boje s Ferrari 488 GTB nebo McLarenem 675LT.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?