Dacia testuje sportovní prototyp Sandera, je tedy k verzi RS ještě o něco blíže.
Zvěsti o tom, že se Dacie rozhodla udělat sportovní Sandero RS zněly spíše jako nepovedený aprílový žert. Nyní je k tomu Dacia blíže než se doposud zdálo. Fotografie totiž zachycují Sandero už na pohled dosti odlišné od těch, které potkáte na běžných silnicích či v autosalonech Dacia.
Stříbrné Sandero má totiž 17-ti palcová litá kola z Clia GT, a zdvojenou koncovku výfuku, která do světa hlásá, že pod kapotou nebude žádný „chcípáček“. Na pohled se nám také zdá, že je o něco nižší než „civilní“ verze.
Zatím nevíme co pod kapotou je za motor. Informace o tom, že by tam mohla být přeplňovaná 1,2 TCe s výkonem okolo 120 koní se nám moc nezdá. Přeci jen, Sandero by mělo nejen vypadat sportovně ale i trochu jezdit a zrychlení okolo 9 sekund není tak úplně sportovní výkon. Nicméně, stále není jisté zda nakonec Dacie vstoupí do segmentu, který není pro levné vozy příliš typický.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?